دوشنبه 09 مهر 1403 - 13:05

کد خبر 646610

دوشنبه 09 مهر 1403 - 08:20:00


رسوب ۱۰۰ هزارتن برنج خارجی در گمرکات کشور


باشگاه خبرنگاران/رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: با توجه به ممنوعیت واردات در فصل برداشت، قیمت برنج خارجی دچار نوسان شده است.
 
رضا کنگری، با بیان اینکه چالش بازار شکر مرتفع شده است، گفت: در گذشته اتحادیه بنکداران در بحث توزیع نبود، اما اکنون سهمیه ای برای اتحادیه در نظر گرفته شده  که براین اساس مشکلات بازار مرتفع شده است.
او از ثبات قیمت برنج ایرانی در بازار خبر داد و گفت: براساس آخرین اطلاعات با توجه به فصل عرضه برنج هیچ افزایش قیمتی در بازار شاهد نیستیم و کماکان برنج ایرانی با قیمت های قبل عرضه می شود به طوریکه هرکیلو برنج پرمحصول با نرخ ۴۵ تا ۵۵ و کیفی ۱۰۰ هزار تومان در عمده فروشی ها عرضه می شود که با احتساب حداکثر ۱۲ تا ۱۳ درصد سود باید به دست مصرف کننده نهایی برسد.

 کنگری ادامه داد: با توجه به ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت داخل عرضه نسبت به تقاضا کمتر شده  که همین امر  در ۲۰ روز اخیر منجر به روند افزایشی قیمت شده به طوریکه هرکیلو برنج پاکستانی از ۳۷ به ۵۰ هزارتومان در بنکداری رسیده است. براین اساس پیگیر ترخیص ۱۰۰ هزارتن برنج رسوبی در بنادر هستیم تا مشکل مرتفع شود.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی با بیان اینکه کمبودی در عرضه اقلام اساسی نداریم، گفت: قیمت حبوبات در بازار از ثبات برخوردار است و تنها قیمت لپه به سبب کمبود عرضه از ۵۵ به ۷۸ هزارتومان رسیده و در خصوص مابقی اقلام قیمت تغییری نداشته است. 


پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط