دوشنبه 09 مهر 1403 - 15:05

کد خبر 646828

دوشنبه 09 مهر 1403 - 10:23:55


فارس، رتبه برتر شاخص‌های اشتغال کشور


صدا و سیما/ معاون اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: استان فارس در شاخص‌های کلی اشتغال به عنوان استان برتر شناخته شده است.

محمود کریمی بیرانوند، معاون اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شورای توسعه تعاون فارس اظهار کرد: نرخ بیکاری کشور نیم درصد کاهش داشته و به عدد هفت و هفت دهم درصد رسیده است.
وی با بیان اینکه نرخ مشارکت اقتصادی نیز به بیش از ۴۱ درصد رسیده است، اظهار کرد: خالص اشتغال ایجادی نیز افزایشی بوده است.
کریمی بیرانوند با تاکید بر این که در پنج سال اخیر نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان کاهشی بوده است، افزود: روند طی شده در استان فارس نیز در شاخص نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال موفق ارزیابی می‌شود.
وی ادامه داد: فارس طی سه سال گذشته همواره جزو استان‌های موفق در حوزه اشتغال کشور و از استان‌های برتر کشور در این زمینه بوده است.
معاون اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان گریزی زد و گفت: امسال به تعهد اشتغال فارغ‌التحصیلان در سطح کشور توجه ویژه‌ای شده و ۲۵ درصد عملکرد اشتغالزایی کشور و استان‌ها باید مربوط به این حوزه باشد.
وی مسأله بیکاری فارغ‌التحصیلان را دغدغه مهم رهبر معظم انقلاب و مطالبه مردم دانست و افزود: موضوع بیکاری فارغ‌التحصیلان باید مورد توجه مسولان ارشد استان‌ها قرار گیرد.
استاندار فارس هم در این نشست با تاکید بر اینکه ایجاد شغل مشکلات و معضلات اجتماعی را به شدت کاهش می‌دهد بر ضرورت ایجاد شغل متناسب با تحصیل و توانمندی افراد تاکید کرد و گفت: شورای توسعه تعاون شهرستان‌ها به ریاست فرماندار به صورت فصلی برگزار و گزارش عملکرد آن نیز ارائه شود؛ این مهم یکی از معیار‌های ارزیابی فرمانداران خواهد بود.
نماینده عالی دولت در فارس از اختصاص ۲۵ درصد تسهیلات ابلاغی به حوزه‌های تولیدی و اشتغال تعاونی‌ها خبر داد و افزود: تشکیل کمیته‌های تخصصی تعاون با معرفی نماینده‌های تام الاختیار هر دستگاه در دستور کار قرار گیرد.
ایمانیه استاندار فارس با اشاره به تشکیل تعاونی مصرف ادارات، خواستار ایجاد و تشکیل تعاونی تولیدی سازمان‌ها شد و تحقق این موضوع را در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۳ دانست.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط