دوشنبه 09 مهر 1403 - 15:05

کد خبر 646846

دوشنبه 09 مهر 1403 - 10:32:37


تمام کلاس‌های درسی قزوین با حضور معلم آغاز به‌کار کرد


ایرنا/ مدیرکل آموزش و پرورش قزوین گفت: تمام کلاس‌های درسی در مدارس استان از ابتدای آغاز سال تحصیلی جدید با حضور معلم آغاز به کار کرده است.

نقی سیاهکالی مرادی، مدیرکل آموزش و پرورش قزوین اظهار کرد: برخلاف سال‌های گذشته تمام کلاس های درسی در روستاهای استان با حضور معلم همراه بوده و به واسطه جذب نیروی انسانی از طریق ماده ۲۸ هیچ یک از کلاس‌های درسی در استان قزوین بدون معلم نمانده است.
وی با بیان اینکه ۲۴۶ هزار دانش‌آموز در یک هزار و ۶۷۰ مدرسه ساماندهی شده‌اند، اضافه کرد: حدود ۱۰ هزار معلم در مدارس استان به تعلیم و تربیت دانش‌آموزان می‌پردازند که این اتفاق نشان از اهتمام وزارت آموزش و پرورش در تقویت نیروی انسانی است.
سیاهکالی مرادی تصریح کرد: سازمان نوسازی مدارس متعهد شد که ۳۱ مدرسه با ۱۳۸ کلاس درس تا ابتدای سال جاری نوسازی شود که بخشی از آن هنوز محقق نشده که امیدواریم هر چه زودتر صورت پذیرد.
این مسئول بیان کرد: به منظور بازگشایی هر چه بهتر مدارس در استان قزوین از چند ماه گذشته کارگروه‌های تخصصی در استان شکل گرفته و هر معاونت آموزش و پرورش به صورت ویژه بر ساماندهی ۲ منطقه و ناحیه نظارت دارند.
سیاهکالی مرادی اجرای طرح شهید عجمیان را یک اتفاق بسیار خوب در آموزش و پرورش عنوان کرد و یادآور شد: این طرح که در راستای بهسازی و مناسب‌سازی مدارس استان انجام شد، در قالب آن ۱۵ تن رنگ، 3 هزار میز کلاس درس و ۱۰ هزار متر از سوی وزارت به استان قزوین تخصیص داده شد که با کمک گروهای جهادی و بسیجی بسیاری از مدارس قزوین برای شروع سال تحصیلی جدید بهسازی شدند.
مدیرکل آموزش و پرورش قزوین خاطرنشان کرد: کاروان نماز از جمله طرح‌های ویژه‌ای است که امسال در مدارس قزوین برگزار می‌شود که طی آن یکشنبه‌ها در مدارس قزوین با حضور روحانیون بحث شبهات دینی و اعتقادی دانش‌آموزان پاسخ داده خواهد شد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط