دوشنبه 09 مهر 1403 - 15:07

کد خبر 646863

دوشنبه 09 مهر 1403 - 10:43:59


چگونه یک کیس اسمبل شده مناسب انتخاب کنم؟


آخرین خبرکیس اسمبل شده، کیس کامپیوتر کامل یا سیستم کامل، یعنی کیسی متشکل از تمامی قطعات سخت‌افزاری که مانیتور شما به آن نیاز دارد تا روشن و قابل استفاده شود. کیس اسمبل شده انواع خاصی دارد و از روزمره و اداری گرفته تا گیمینگ در بازار موجود است. خرید کیس اسمبل شده به ویژه برای افرادی که دانش فنی زیادی در زمینه سخت‌افزار ندارند، می‌تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. اگر به طور مثال یک سیستم گیمینگ نیاز دارید، می‌توانید با شرکت های فروش قطعات سخت افزاری تماس بگیرید و از آن ها بخواهید یک کیس کامپیوتر کامل برای شما آماده کنند.
خرید کیس اسمبل شده راحت ترین و آسان ترین نوع خرید یک سیستم آماده است چرا که شما در پروسه انتخاب قطعات، باز کردن آن ها و اسمبل کردن همگی شان داخل کیس هیچ نقشی نخواهید داشت و همه این ها را به یک متخصص می‌سپارید تا فرآیند ایجاد یک سیستم، مطابق با کاربری شما را انجام دهد. انتخاب کیسی متشکل از تمامی قطعات مناسب که برای عملکرد شما طراحی شده باشد، می‌تواند در وقت و حتی هزینه شما صرفه جویی کند. اما سوال اصلی کاربران این است که : چگونه یک کیس اسمبل شده انتخاب کنم؟ و یا چگونه به یک مرکز فروش قطعات کامپیوتری برای خرید کیس اسمبل شده اعتماد کنم؟ در ادامه به شما خواهیم گفت چه شرکت هایی معتبر هستند و چگونه یک کیس اسمبل شده خوب مطابق با نیاز هایتان خریداری کنید.
چگونه کیس اسمبل شده انتخاب کنیم؟
خرید کیس اسمبل شده نسبت به خرید قطعات به طور جداگانه نیاز به توجه و دقت بسیار زیادی دارد، چرا که باید درباره نوع عملکرد سیستمی که نیاز دارید اطلاعات دقیقی داشته باشید تا شرکتی که سسیستم شما را آماده می‌کند نسبت به نیازشما اشراف کامل داشته باشد. پس از در جریان گذاشتن شرکت مورد نظر از تمامی جزئیات، می‌توانید انجام بقیه مراحل را به کارشناسان مربوطه محول کنید. می‌توان گفت مزیت خرید کیس اسمبل شده این است که ممکن است شما یک کاربر عادی باشید و از مشخصات هیچکدام از قطعات سخت‌افزاری اطلاعی نداشته باشید.
در اینطور مواقع نیاز خواهید داشت یک کیس اسمبل شده آماده و کامل از بازار خریداری کنید. فروشگاه های اینترنتی زیادی وجود دارند که خود هم به واردات قطعات سخت افزاری و فروش آن‌ها مشغولند و هم برایتان کار اسمبل کیس را انجام می‌دهند، حتی می‌توانید از این شرکت ها آماده بخرید. مثلا سایت مهرگان آی تی یکی از این شرکت هاست.
نیاز است پیش از خرید کیس اسمبل شده، نکات مربوط به خرید کیس اسمبل شده را بیشتر بررسی کنیم:
نوع کاربری کیس
در پاسخ به این سوال که چند مدل کیس اسمبل شده داریم، باید گفت کیس‌های اسمبل شده در تنوع بسیار بالایی عرضه می‌شوند و شما می‌توانید با در نظر گرفتن تنها چند نکته مهم، کیسی متناسب با نیاز و بودجه خود انتخاب کنید. مثلا اگر یک کاربر روزمره هستید و یا برای کارهای اداری قصد خرید کیس اسمبل شده دارید، می‌توانید بدون هیچگونه نگرانی یک کیس کامپیوتر کامل در سطح عملکرد خودتان در بازار پیدا کنید. اگر کاربری با عملکرد میان رده هستید، یعنی گیم های پایین تا متوسط روی سیستم اجرا می‌کنید یا با نرم افزار های سبکی کار می‌کنید، به یک سیستم میان‌رده نیاز دارید که علاوه بر کارایی بالا قیمت زیادی نداشته باشد. در اینطور مواقع خرید کیس اسمبل شده میان رده را به شما پیشنهاد می‌کنیم.
اندازه و فرم فاکتور کیس
میکرو ATX: کوچک‌ترین فرم فاکتور، مناسب برای سیستم‌های جمع و جور و HTPC.
Mini-ITX: کمی بزرگ‌تر از میکرو ATX، برای سیستم‌های کوچک و جمع و جور مناسب است.
ATX: رایج‌ترین فرم فاکتور، قابلیت پشتیبانی از طیف گسترده‌ای از قطعات را دارد.
E-ATX: بزرگ‌ترین فرم فاکتور، برای سیستم‌های حرفه‌ای و اورکلاک مناسب است.
فرم فاکتورهای خاص: کیس‌های سفارشی با طراحی‌های منحصر به فردی هستند که فرم فاکتور دقیقی ندارند.
گارانتی کیس اسمبل شده
گارانتی داشتن کیس اسمبل شده یکی از موضوعات بسیار مهم است. وقتی شما یک کیس اسمبل شده خریداری می‌کنید شامل تمامی قطعات سخت‌افزاری است که هر کدام مقدار زمان مشخصی گارانتی دارند. هنگام خرید کیس اسمبل شده باید توجه داشته باشید قطعات شامل گارانتی باشند و در مدت زمان تعیین شده در صورت بروز مشکل از خدمات پس از فروش می‌توانید استفاده کنید. اما چرا گارانتی کیس اسمبل شده مهم است؟ اغلب کیس‌های اسمبل شده دارای گارانتی هستند که در صورت بروز هرگونه مشکل، هزینه‌های تعمیر را پوشش می‌دهد. یعنی به طور کلی خود کیس اسمبل شده نیز دارای گارانتی است و می‌توانید در صورت بروز مشکل یا خرابی آن از خدمات پس از فروش آن ها استفاده کنید و تعمیر رایگان انجام دهید.
خرید انواع کیس کامپیوتر کامل
پیش از خرید کیس اسمبل شده باید بدانید قیمت کیس اسمبل شده میان رده مناسب تر از کیس های حرفه‌ای هستند و در بازار مشتری بیشتری دارند. اگر گیمر و کاربر حرفه‌ای هستید می‌دانید که خرید کیس اسمبل شده حرفه‌ای از ملزومات و ضروریات کار شماست. خوشبختانه برای افراد حرفه‌ای نیز کیس اسمبل شده آماده در بازار وجود دارد که می‌توانید تهیه کنید. مثلا کیس اسمبل شده msi گیمینگ که به طور کامل و آماده برای گیمینگ و کارهای حرفه‌ای اسمبل و آماده شده است. حتی برخی از فروشگاه‌ها امکان سفارشی‌سازی کیس را نیز فراهم می‌کنند تا بتوانید قطعات مورد نظر خود را در آن بگنجانید.
چه زمانی خرید کیس اسمبل شده مناسب است؟
. کمبود وقت: اگر وقت کافی برای تحقیق و مونتاژ سیستم ندارید خرید کیس اسمبل شده بهترین تصمیم خواهد بود.
. نداشتن دانش فنی : اگر دانش کافی در زمینه سخت‌افزار ندارید بهتر است کار اسمبل کردن کیس را به متخصصان این حوزه بسپارید.
. اطمینان از عملکرد سیستم : اگر می‌خواهید سیستمی مطابق عملکردتان داشته باشید بهتر است اسمبل کیس را به کارشناسان بسپارید تا با شناختی که از عملکرد قطعات دارند برایتان کیسی مناسب اسمبل کنند.
. راحتی در خرید سیستم : اگر می‌خواهید به سرعت به یک سیستم آماده دسترسی داشته باشید و زمان زیادی صرف آزمون و خطا و بررسی قطعات نکیند، خرید کیس اسمبل شده به شما پیشنهاد می‌شود.
چه زمانی نخریدن کیس اسمبل شده بهتر خواهد بود؟
. در اختیار داشتن بودجه محدود: اگر می‌خواهید با کمترین هزینه ممکن یک سیستم قدرتمند بسازید و قصد خرید قطعات دست دوم دارید، خرید کیس اسمبل شده نو برایتان هزینه بر خواهد بود. مگر این که کیس اسمبل شده دست دوم پیدا کنید.
. کنترل کامل بر فرآیند اسمبل سیستم: اگر می‌خواهید هر قطعه از سیستم را خودتان انتخاب کنید و به طور کامل بر روی اسمبل شده آن نظارت داشته باشید، بهتر است خودتان قطعات را مونتاژ کنید.
. فنی بودن و داشتن دانش کافی: اگر از اسمبل و مونتاژ یک سیستم لذت می‌برید و می‌خواهید دانش خود را در زمینه سخت‌افزار افزایش دهید، یا اگر در این زمینه دارای دانش کافی هستید، در این صورت قیمت کیس اسمبل شده برای شما بیشتر خواهد بود و بهتر است خودتان کار مونتاژ قطعات را انجام دهید.
جمع بندی
خرید کیس اسمبل شده می‌تواند برای بسیاری از افراد، به ویژه افراد معمولی و کارمندان، گزینه بسیار مناسبی باشد. با این حال، اگر نمی‌دانید کیس ایده‌آل خود را چگونه انتخاب کنید، و به دنبال یک سیستم کاملاً سفارشی و با بالاترین سطح کنترل هستید و خودتان دانش کافی ندارید، بهترین کار سفارش یک سیستم آماده یا همان کیس اسمبل شده است که پیش تر اشاره کردیم در هنگام خرید آن باید به چه نکاتی توجه کنید. به طور کلی برای کاربرانی که هیچ سر رشته‌ای در رابطه با کامپیوتر ها ندارند، با استفاده از نکات گفته شده می‌توانند کیس اسمبل شده مناسب خود را به راحتی سفارش دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت مهرگان آی تی به نشانی https://mehreganit.com/ مراجعه نمایید و یا با کارشناسان انها تماس حاصل نمایید.

 


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط