دوشنبه 09 مهر 1403 - 15:10

کد خبر 647050

دوشنبه 09 مهر 1403 - 12:50:00


تعویض حدود ۴ هزار شمارگر خراب آب در گیلان


فارس/ به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان برای جلوگیری از هدررفت آب و کاهش آب بدون درآمد، حدود ۴۰۰۰ شمارگر خراب آب در استان تعویض شده است.

علیرضا غیاثی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین راه‌های جلوگیری از هدررفت آب و کاهش آب بدون درآمد، شناسایی شمارگرهای خراب و تعویض به‌موقع آنهاست، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون حدود چهارهزار شمارگر فقط خراب مشترکین استان تعویض و ساماندهی شده است.

وی شناسایی شمارگرهای خراب را از وظایف مأمورین قرائت شمارگر برشمرد و افزود: تعویض شمارگرهای خراب، ضمن محاسبه دقیق مصارف مشترکین، تأثیر بسزایی در مدیریت مصرف آب دارد.

مدیرعامل آبفا گیلان با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در راستای کاهش آب بدون درآمد و بررسی وضعیت تولید، فروش و هدررفت آب، گفت: طی سال جاری ۴۶۰ در کیلومتر از شبکه‌های آبرسانی شهرهای رشت، لاهیجان، لنگرود، انزلی و سنگر مورد نشت‌یابی قرار گرفت که منتج به شناسایی ۱۶۰ مورد نشت و رفع نشت به میزان ۹۲ لیتر بر ثانیه شد.

غیاثی با بیان اینکه نشت‌یابی شهرهای سیاهکل و ماسال هم در مرحله عقد قرارداد، افزود: در شهر سیاهکل نشت‌یابی در زون‌های دارای آب بدون درآمد بالا به طول ۴۵ کیلومتر آغاز شده است.

وی رفع بیش از ۱۵ هزار حادثه ثبت شده در سامانه 122 را از دیگر اقدامات مهم جهت جلوگیری از هدررفت آب شرب و گفت: در راستای بهبود کیفیت آبرسانی به مشترکین، حوادث و اتفاقات شبکه توزیع و انشعابات با هزینه‌ای بالغ بر ۳۶ میلیارد تومان از محل اعتبارات جاری مرتفع شد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط