سه‌شنبه 10 مهر 1403 - 13:00

کد خبر 648123

سه‌شنبه 10 مهر 1403 - 10:30:57


صرفه‌جویی ۲۱ میلیون لیتر بنزین در گیلان


فارس/ مدیر شرکت فراورده‌های نفتی منطقه گیلان از صرفه‌جویی افزون بر ۲۰ میلیون‌لیتری بنزین در استان در شهریورماه خبر داد و اظهار کرد: این صرفه‌جویی به دلیل مصرف سوخت جایگزین CNG است.

مجتبی شکوری، مدیر شرکت فرآورده‌های نفتی منطقه گیلان با بیان اینکه در شهریورماه امسال ۲۲ میلیون و ۹۷۳ هزار و ۷۴۹ مترمکعب CNG در گیلان مصرف شد، اظهار کرد: این میزان مصرف سوخت پاک، صرفه‌جویی مقدار معادل بنزین به میزان ۲۱ میلیون و ۱۳۵ هزار و ۸۴۹ لیتر را در پی داشته است.

به گفته وی، این میزان مصرف CNG در گیلان نسبت به ماه گذشته افزایش ۹.۳ درصدی را نشان می‌دهد. مدیر شرکت فرآورده‌های نفتی منطقه گیلان، میزان مصرف ۶ماهه CNG استان را ۱۳۰ میلیون و ۷۱۷ هزار و ۶۱۶ مترمکعب برشمرد و گفت: در ۶ماهه امسال همچنین با مصرف این میزان CNG در مصرف بنزین ۱۲۰ میلیون و ۲۶۰ هزار و ۲۰۷ لیتر صرفه‌جویی شده است.

شکوری با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۰۰ جایگاه CNG در استان وجود دارد، افزود: ۳۹ عدد از این جایگاه‌ها دومنظوره و ۶۱ جایگاه تک منظوره است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هفت باب جایگاه CNG به دلایل فنی و غیرفنی در سطح استان غیرفعال است، خاطرنشان کرد: پیگیری‌ها جهت راه‌اندازی بدون نقص تجهیزات این جایگاه به‌صورت مستمر ادامه داشته و جایگاه‌های فعال با ظرفیت ۹۰ درصد نازل‌ها در حال سوخت‌رسانی هستند.


پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط