سه‌شنبه 10 مهر 1403 - 14:55

کد خبر 648129

سه‌شنبه 10 مهر 1403 - 10:33:32


ثبت چهار اختراع از سوی واحد‌های فناور دانشگاه علوم پزشکی لرستان


باشگاه خبرنگاران/ رئیس گروه توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی لرستان از ثبت چهار اختراع داخلی از سوی واحد‌های فناور این دانشگاه خبر داد.

محمد فریدن، رئیس گروه توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون، کارگاه‌های مورد نیاز فناوران در حیطه‌های مختلف فناوری شامل حوزه‌های مالکیت فکری، ارتباط با صنعت و جامعه، ایده‌پردازی و کارآفرینی، پروپوزال‌نویسی فناورانه، معرفی مرکز رشد و خدمات آن و روند دانش بنیانی به صورت حضوری و مجازی برگزار شده است.
وی از پذیرش بیش از ۲۰ طرح محصول محور خبر داد و با بیان اینکه تاکنون شش قرارداد ارتباط با صنعت و جامعه و هشت قرارداد استقرار جدید منعقد شده است، بیان کرد: همچنین چهار اختراع داخلی از سوی واحد‌های فناور این دانشگاه ثبت شده است.
رئیس گروه توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی لرستان اضافه کرد: برگزاری رویداد‌های فناوری شامل ایده شو راه‌حل‌های مبتنی بر فناوری اطلاعات در نظام سلامت، پاییزه کارآفرینی ویژه دانشجویان و فراخوان طرح‌های محصول محور به صورت کشوری از دیگر برنامه‌های حوزه فناوری این دانشگاه است.
فریدن از برپایی غرفه ارائه محصولات شرکت‌ها و هسته‌های فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه در جشنواره هفته پژوهش استان، فستیوال ایده بازار، جشنواره تحقیقات و فناوری رازی، ایران فارمد و ... خبر داد و گفت: همچنین جلسات متعدد رو در رو با صنایع، سازمان‌ها، دستگاه‌های اجرایی استان در جهت حل مسائل و مشکلات آنها از طریق پژوهش‌های علمی و خدماتی در قالب طرح ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه در این مدت شش ماهه برگزار شده است.
وی گفت: عقد بازنگری آیین‏‌نامۀ فناوری دانشگاه و عقد تفاهم‌نامه با شرکت دانش‌بنیان داروسازی دکتر جهانگیر از دیگر برنامه‌های توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی لرستان بوده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط