سه‌شنبه 10 مهر 1403 - 13:02

کد خبر 648136

سه‌شنبه 10 مهر 1403 - 10:40:00


گلایه استاندار از مغفول‌ماندن گفتمان گردشگری در یزد 


ایرنا/ استاندار یزد با بیان اینکه گفتمان گردشگری در استان یزد مغفول مانده است، گفت: این گفتمان باید در جامعه ایجاد شده و نقاط آسیب آن با همفکری فعالان این صنعت شناسایی و رفع شود.

مهران فاطمی، استاندار یزد از صنعت گردشگری به عنوان یکی ازخط قرمزها و مزیت های استان یاد کرد و گفت: در راس رویدادهای گردشگری باید گفتمان این حوزه را در جامعه ایجاد کرد و نقاط آسیبی آن را با همفکری فعالان این صنعت شناسایی و برای رفع آنها برنامه ریزی کرد.

وی با بیان اینکه باید با دیدگاه حل مساله به چالش های پیرامون حوزه گردشگری نگاه کرد، افزود: این نگرش باید در بین مسئولان و فعالان این صنعت شکل گیرد و یزد برای اینکه اوج بگیرد هیچ مسیری جز گردشگری، فناوری و دانش بنیان ندارد.

استاندار یزد گردشگری را کلید حل اکثر مشکلات استان دانست و ادامه داد: اگر سالی ۲۰ میلیون گردشگر خارجی در کشور داشته باشیم، نیازی به فروش یک لیتر نفت هم نداریم، پول حاصل فروش نفت را هم نمی توان وارد کشور کرد ولی گردشگر با پای خود ارز وارد کشور می کند و تحریم ها هم نمی تواند بر روی این ارز آوری اثر گذار باشد و از سوی دیگر چهره منفی ایران که از سوی رسانه های بیگانه در جهان نشان داده شده اصلاح می شود.

استاندار یزد به نقش مهم بخش خصوصی در صنعت گردشگری استان اشاره کرد و گفت: گردشگری یزد ۹۵  درصد آنچه امروز دارد را مدیون بخش خصوصی و فعالان این بخش و پنج درصد آن سهم مسئولان در توسعه این بخش است، ۳۶ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در حوزه گردشگری به همت بخش خصوصی در حال انجام است در حالی که کل تسهیلات پرداختی استان در این بخش حدود ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط