سه‌شنبه 10 مهر 1403 - 19:00

کد خبر 648491

سه‌شنبه 10 مهر 1403 - 15:18:00


صید میگو در آب‌های هرمزگان آغاز شد


ایرنا/ مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: فصل صید میگو از امروز دهم مهرماه در محدوده آب‌های این استان آغاز شد.

مسعود بارانی، مدیرکل شیلات هرمزگان اظهار کرد: با پایان طرح دریابست که با هدف حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان به مدت هشت روز (۲تا ۹ مهر) اجرا شد، فصل صید میگو آغاز شد.
بارانی تصریح کرد: صیدگاه میگو در هرمزگان به صورت یکپارچه از آبهای سیریک تا منطقه طولا در قشم است.
مدیرکل شیلات هرمزگان اضافه کرد: افزون بر ۱۵۰ فروند لنج صیادی میگوگیر و حدود ۲ هزار نفر صیاد و تعدادی قایق جهت جمع‌آوری میگوی صید شده، در فصل صید میگو امسال مشارکت دارند.
بارانی برنامه‌ریزی برای حضور منظم و به موقع نیروهای حفاظت منابع، استفاده از مشارکت صیادان میگوگیر، بازدید منظم کارشناسان صید و کارشناسان پژوهشکده از عملیات صید شناورها، جلوگیری از صید شناورها در شب و ساعات خارج از زمان تعیین شده و همچنین برخورد با صیادان متخلف را از مهم‌ترین برنامه‌های مدیریتی در فصل صید میگوی امسال عنوان کرد.

هرمزگان، رتبه نخست صید و صیادی کشور
عباس مویدی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان نیز گفت: هرمزگان توانسته با صید سالانه افزون بر ۳۶۶ هزار تن رتبه نخست در شاخص‌های صید و صیادی را به خود اختصاص دهد.
مویدی افزود: استان هرمزگان با برخورداری از ۱۹ بندر صیادی، ۲۲ موج‌شکن مردمی و افزون بر ۴۰ مرکز تخلیه صید با حدود 7 هزار شناور صیادی در قالب حدود ۷۵ تعاونی صیادی جایگاه مهمی در صید و صیادی کشور را به خود اختصاص داده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط