سه‌شنبه 10 مهر 1403 - 21:05

کد خبر 648727

سه‌شنبه 10 مهر 1403 - 16:50:17


ارائه خدمت پزشکی به بیش از ۱۲ نفر در مرکز آموزشی و درمانی قلب بوشهر


ایرنا/ رئیس مرکز آموزشی درمانی قلب بوشهر گفت: ۱۲ هزار و ۳۱۴ مراجعه‌کننده در واحدهای درمانی و پاراکلینیک مرکز آموزشی و درمانی قلب بوشهر از خدمات پزشکی بهره‌مند شدند.

اصغر بحرانی، رئیس مرکز آموزشی درمانی قلب بوشهر اظهار کرد: تعداد ۶ هزار و ۴۸۴ نفر از این شمار در بخش‌های بستری و اورژانس خدمات دریافت کرده‌اند و همچنین یک‌هزار و ۷۰۱ نفر از آنان توسط پزشکان مجرب این مرکز تحت عمل آنژیوگرافی و تعداد ۵۵۸ نفر نیز آنژیوپلاستی شده‌اند.
وی افزود: اتاق عمل این مرکز روزانه با اساتید مجرب فعال است و در ۶ ماه نخست سال جاری تعداد ۸۷ عمل جراحی الکتیو و ۱۴۴ عمل جراحی اورژانسی قلب و عروق انجام شده است.
بحرانی تصریح کرد: بخش ام.آر.آی این مرکز به صورت سه شیفت فعال است که در نیمه نخست امسال تعداد چهار هزار و ۵۸۱ مراجعه‌کننده داشته است که نسخه هر فرد ممکن است شامل دو الی سه خدمت باشد که این امر موجب می‌شود زمان انجام ام.آر.آی بالاتر برود.
رئیس مرکز آموزش درمانی قلب بوشهر یادآور شد: تمامی خدمات ارائه شده در این مرکز با تعرفه دولتی انجام می‌شود.
وی ادامه داد: بسیاری از تجهیزات پزشکی به‌صورت نو خریداری و به تجهیزات قبلی اضافه یا جایگزین دستگاه‌های فرسوده شدند و تعدادی از واحدها بازسازی و یا ایجاد شدند تا در این مرکز خدمات شایسته به هم استانی‌ها ارائه شود.
بحرانی گفت: با توجه به آمار بالای بیماران قلبی و عروقی در بوشهر، مردم باید بیشتر به سلامت قلب خود اهمیت بدهند و توصیه پزشکان را در مورد حفظ سلامت قلب خود جدی بگیرند.
رئیس مرکز آموزشی درمانی قلب بوشهر  عنوان کرد: مردم باید با کسب اطلاعات در مورد بیماری‌های قلبی و پیشگیری از آن با اصلاح سبک زندگی حتی‌المقدور از عوامل ایجادکننده بیماری‌های قلبی دوری کنند.
وی یادآور شد: اگر فردی علائمی همچون درد قفسه سینه، درد در ناحیه کتف چپ و تنگی نفس داشت آن را جدی بگیرد و به یک مرکز درمانی مراجعه کند تا با تشخیص به‌موقع درمان مناسب را بگیرد و از طرفی از آنجایی که اغلب افراد متوجه بیماری خود نیستند نیاز به پویش‌های غربالگری است تا بیماران بیشتری شناسایی و جهت درمان به‌موقع به متخصصین ارجاع داده شوند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط