چهارشنبه 11 مهر 1403 - 15:57

کد خبر 649487

چهارشنبه 11 مهر 1403 - 11:22:47


چند درصد تماس‌های مردمی با اورژانس مشهد مزاحمت است؟


ایرنا/ رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: افزون بر ۴۸ درصد از تماس‌های مردمی برقرار شده با اورژانس ۱۱۵ مشهد در نیمه اول امسال، مزاحمی و نامرتبط بوده است.

دکتر علی یزدانی، ئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در این بازه زمانی ۶۶۷ هزار و ۹۹۴ تماس مردمی با اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی مشهد برقرار شده که از این تعداد ۳۲۳ هزار و ۷۴۲ تماس مزاحمی و نامرتبط بوده است.
وی ادامه داد: پنج درصد معادل ۳۲ هزار و ۲۲۰ مورد از تماس‌های مردمی با اورژانس ۱۱۵ مشهد مزاحمی صرف هستند و ۴۳ درصد تماس ها نامرتبط بوده است.
رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: تماس‌های مزاحمی شامل فحاشی، بی‌ادبی، توهین کردن، ایجاد مأموریت کاذب و دروغین و سایر موارد بوده است، با توجه به این که تماس‌های مزاحمی سبب اشغال خطوط اورژانس و به خطر افتادن جان بیماران و مصدومان می‌شود، تماس‌گیرندگان مزاحم به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.
یزدانی گفت: تماس‌های نامرتبط نظیر آدرس پرسیدن، مشورت در خصوص داروها و عوارض دارویی، تماس‌های اشتباهی و پرسیدن شماره تلفن است.

۵۰ مزاحم تلفنی اورژانس به مراجع قضایی معرفی شدند
یزدانی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۰ نفر که بیش از ۱۰۰ بار تماس مزاحمی با اورژانس این دانشگاه برقرار کرده بودند به مراجع قضایی معرفی شدند و تاکنون پنج نفر جرایم نقدی و تعزیراتی صادر شده است.
وی ادامه داد: یکی از مشکلات مهم در حوزه فوریت‌های پزشکی موضوع مزاحمت‌های تلفنی و اشغال خطوط اورژانس ۱۱۵ و ایجاد مأموریت‌های کاذب است که با توجه به کمبود آمبولانس، تأخیر در مأموریت‌های امدادرسانی به بیماران بدحال مانند سکته حاد مغزی، قلبی و مصدومان ترافیکی و به خطر افتادن جان آنان را به دنبال دارد.
رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: اگر چه تاکنون سعی شده است که با آموزش‌های همگانی و اطلاع‌رسانی‌های عمومی در خصوص پیشگیری از مزاحمت‌های تلفنی اقدام شود، اما همچنان این مزاحمت‌ها ادامه دارد.
یزدانی افزود: امید است با فرهنگ‌سازی و آموزش از سطوح ابتدایی به کودکان توسط والدین و سپس در سطوح مختلف تحصیلی و پیگیری‌های قضایی در راستای برخورد با این هنجارشکنی بزرگ اجتماعی که موجب به خطر افتادن جان هموطنان می‌شود، مشکل مزاحمت‌های تلفنی اورژانس حل شود.


پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط