پنج‌شنبه 12 مهر 1403 - 00:13

کد خبر 650176

چهارشنبه 11 مهر 1403 - 21:54:31


انتظار همدانی‌ها از ملانوری به عنوان استاندار جدید چیست؟


تسنیم/ پرونده انتصاب استاندار همدان که با انتخاب حمید ملانوری شمسی به پایان رسید، حالا با سرفصل جدید انتظارات مردمی از استاندار جدید دنبال خواهد شد.

با گذشت چند هفته از زمزمه تغییر استاندار همدان و معرفی گزینه‌های مختلف که هر یک تحت حمایت مجموعه‌ای قرار داشتند، بالاخره حمید ملانوری توسط وزارت کشور به عنوان استاندار همدان معرفی شد.

جبران عقب‌افتادگی‌های همدان، نخستین وعده ملانوری

ملانوری در نخستین مجموعه مصاحبه‌های خود با رسانه‌های محلی همدان عنوان کرده که همدان را به خوبی می‌شناسد و به دنبال جبران عقب‌افتادگی‌های این استان خواهد بود.

حالا در این شرایط به نظر می‌رسد یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که می‌تواند همدان را به سمت و سویی که استاندار تازه نفس خواهان آن است، هدایت کند توجه به نظرات و خواسته مردم خود این استان است.

برنامه راهبردی اقتصادی داشته باشد

یکی از اساتید دانشگاهی استان همدان در این زمینه، گفت:  استان ما ظرفیت‌های بالایی در خود دارد چه از نظر منابع طبیعی و چه از منظر صنعت و اقتصاد، اما کمتر پیش آمده که مدیران ارشد این استان در این زمینه با برنامه و راهبردی عمل کنند.

محمد قاسمی در گفت‌و‌گو با تسنیم، اظهار‌ داشت: سیاست‌زدگی که سال‌ها دامنگیر مدیران ارشد استان بوده نه تنها این ظرفیت‌ها را به نفع مردم و انقلاب به‌کار نگرفته، بلکه شاید بتوان مدعی شد فرصت‌های موجود را هم یا با بی‌تدبیری از دست داده یا به نفع یک طبقه و قشر خاص به‌کار گرفته‌اند.

تحت تاثیر سفارش‌ها و فشارهای سیاسی تصمیم‌گیری نکند

یکی از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد علوم سیاسی نیز در این زمینه معتقد است استاندار جدید همدان نباید تحت تاثیر سفارش‌ها و فشارهای سیاسی تصمیم‌گیری کند.

علیرضا موحدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم، افزود: متاسفانه الان مردم بخش زیادی از اعتماد خود را به مدیران اجرایی به خاطر بی‌توجهی به شایسته‌سالاری در انتصابات از دست داده‌اند و برای اینکه بتوانیم این موضوع را اصلاح کنیم.

وی بیان کرد: استاندار جدید ساز و کاری در نظر بگیرد که بتواند صدای مردم را بشنود و خواسته‌ها و مشکلاتشان را برطرف کند.

درد تولید را دوا باشد

یکی از فعالان اقتصادی استان همدان نیز گفت: این استان ظرفیت بی‌شماری در صنعت و تولید دارد، اما درد هم کم ندارد، بنابراین استاندار جدید همدان باید به دنبال راهی جدید باشد تا بتواند درد تولید را دوا کند.

علی شفیعی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم، اظهار‌ داشت: برای اینکه شاهد رونق تولید و حرکت چرخ‌دنده‌های اقتصاد استان در این محور باشیم باید کمبود نقدینگی رفع و مواد اولیه آن‌ها تامین شود.

وی با بیان اینکه علی‌رغم تسهیلات ویژه‌ای که برای تولیدکنندگان در نظر گرفته می‌شود، اما به ندرت آن‌ها می‌توانند بدون مشکل از این مزیت استفاده کنند، بیان کرد: تولیدکنندگان باید چک برگشتی یا وام معوق برای دریافت تسهیلات بانکی نداشته باشند، در حالی که کمتر تولید کننده‌ای با وضعیت امروزی اقتصاد‌ این شرایط را دارد، بنابراین استاندار جوان همدان باید با درایت مشکلات پیش روی صنعت و تولید را با کمک خود تولیدکنندگان از میان بردارد تا بتوانیم انتظار پویایی در اقتصاد همدان را داشته باشیم.

به دنبال پررنگ کردن نقش زنان در بدنه مدیریتی استان باشد

یکی از فعالان حوزه زنان نیز در خصوص انتخاب استاندار جدید همدان، گفت: انتظار داریم استاندار جدیدی که در مسند استانداری همدان جایگزین شده است به دنبال پررنگ کردن نقش زنان در بدنه مدیریتی استان باشد.

زهره رحیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم، اظهار‌ داشت: خوشبختانه در سطح کشور استفاده از ظرفیت زنان در حال شکوفایی است که انتظار داریم همین رویه در بدنه مدیریتی استان نیز لحاظ شود.

استاندار جدید به اقتصاد توسعه و به معیشت مردم کمک کند

یکی دیگر از شهروندان همدانی نیز بر این باور است که استانداری جدید همدان باید بتواند به اقتصاد توسعه و به معیشت مردم کمک کند.
رضا به خبرنگار ما گفت: متاسفانه هر روز فاصله مردم با مدیران به ویژه مدیران رده بالای استان بیشتر می‌شود و همین باعث شده که خیلی از مشکلات مردم استان همدان در سال‌های مختلف بدون راه حل باقی بماند.

وی افزود: انتظار ما مردم همدان این است که استاتدار جدید بیگانه با مشکلات مردم که مهم‌ترین آن گرانی و معیشت است نباشد و واقعا چاره‌ای برای حل این مشکلات داشته باشد.

این شهروند همدانی تاکید کرد: جوانان همدان سرمایه‌‌های مهمی برای پیشرفت استان هستند که بیشتر آن‌ها متاسفانه تعداد زیادی از آن‌ها از همدان رفته‌اند، بنابراین توجه به ظرفیت ویژه جوانان در عمل نه در شعار خواسته مردم از مسئولان به ویژه استاندار جدید است.

به گردشگری همدان نگاه جهانی داشته باشد

یک فعال گردشگری نیز در این زمینه گفت: همدان پتانسیل بسیار بالایی در گردشگری دارد که می‌توان در ابعاد مختلف تاریخی، طبیعی و فرهنگی به آن نگاه ویژه داشت.

وی افزود: امروزه همدان با هگمتانه جهانی در دنیا به عنوان یک مقصد تاریخی گردشگری شناخته می‌شود که می‌تواند میزبان سالانه تعداد زیادی گردشگر خارجی باشد، بنابراین از استاندار جدید انتظار برنامه دقیق برای ارتقا جایگاه گردشگری استان و ایجاد زیرساخت‌های لازم را داریم تا بتوانیم از طریق توسعه صنعت گردشگری همدان به ارزآوری برسیم.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط