شنبه 14 مهر 1403 - 14:52

کد خبر 652330

شنبه 14 مهر 1403 - 10:56:04


وزیر خارجه در دمشق: ابتکارهایی در رابطه با آتش بس در لبنان و غزه بر روی میز است 


جماران/ وزیر خارجه با بیان اینکه الان مهمترین بحث روز بحث آتش‌بس در لبنان و به ویژه غزه است، گفت: ابتکاراتی در این زمینه وجود دارد و رایزنی‌هایی صورت گرفته که امیدواریم به نتیجه برسد، ولی متأسفانه دشمنی‌ها و جنایات رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد.

سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه که در رأس هیأتی و در مقصد دوم سفرش به منطقه و پس از بیروت صبح امروز (شنبه) ۱۴ مهرماه وارد دمشق شد در جمع خبرنگاران گفت: هدف من از سفر به دمشق ادامه رایزنی‌ها درباره تحولات منطقه است.

عراقچی بیان کرد: در بیروت رایزنی‌های بسیار مهمی را با مقامات دولت لبنان و سایر عزیزان داشتیم، بحث‌های خوبی انجام شد و مشورت‌ها و رایزنی‌های بیشتر را در دمشق با دولت سوریه ادامه خواهیم داد.

وی افزود: درباره تحولات منطقه در رایزنی نزدیک با دوستان در دولت سوریه بودیم، الان مهمترین بحث روز بحث آتش‌بس در لبنان و به ویژه غزه است، ابتکاراتی در این زمینه وجود دارد و رایزنی‌هایی صورت گرفته که امیدواریم به نتیجه برسد، ولی متأسفانه دشمنی‌ها و جنایات رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد.

وزیر امور خارجه در ادامه گفت: ما از ابتدا معتقد بودیم رژیم صهیونیستی جز زبان زور، جنگ و جنایت زبان دیگری بلد نیست و هر روز به جنایات خود در بیروت، جنوب لبنان و غزه ادامه می‌دهد. این احتیاج به تلاش جمعی جامعه جهانی برای توقف این جنایات دارد.

وی خاطرنشان کرد: تلاش‌های ما ادامه دارد و امیدواریم بتوانیم با دوستان در دمشق به تفاهم بیشتری برای گام‌های بعدی برسیم. مسائل دوجانبه ایران و سوریه گسترده است و در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی ارتباطات خوبی با سوریه داریم که طبیعی است آنها مرور خواهد شد و تلاش می‌کنیم موانع موجود را برطرف و زمینه‌های جدید را پیدا کنیم و این روابط را بهتر از گذشته ادامه دهیم.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط