شنبه 14 مهر 1403 - 16:46

کد خبر 652705

شنبه 14 مهر 1403 - 14:44:00


هواشناسی: دمای هوای کرمانشاه تا سه‌شنبه افزایشی و سپس کاهشی می‌شود


ایرنا/ رئیس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: دمای هوا در استان تا روز سه‌شنبه به آرامی افزایش و در ادامه تا پایان هفته، به تدریج کاهش خواهد یافت.

سعید قاسمی، رئیس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه اظهار کرد: بر اساس بررسی آخرین داده‌های هواشناسی، شرایط پایدار حاکم بر جو منطقه، همچنان تا پایان هفته در سطح استان ادامه می‌یابد.
وی افزود: این شرایط، به استثنای ابرناکی مختصر آسمان و در بعضی ساعات وزش باد که غالباً ملایم خواهد بود پدیده قابل توجه دیگری برای جو استان به همراه نخواهد داشت.
رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه یادآور شد: همچنین دمای هوای روزانه که تا روز سه‌شنبه، به آرامی افزایش می یابد؛ در ادامه تا پایان هفته، بتدریج کاهش خواهد یافت.
قاسمی با بیان اینکه اختلاف دمای خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط استان در شبانه روز گذشته به ۳۰ درجه رسیده است اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته حمیل با چهار و قصرشیرین با ۳۴ درجه بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین مناطق استان بودند.
قاسمی ادامه داد: در همین مدت دمای هوای در شهر کرمانشاه نیز بین هشت تا ۲۸ درجه بالای صفر در نوسان بود.
در حال حاضر در سطح استان ۱۲ ایستگاه سینوپتیک، یک ایستگاه فرودگاهی و جوبالا، ۱۲ ایستگاه خودکار، یک ایستگاه تحقیقات کشاورزی، ۹۲ ایستگاه باران سنجی، چهار ایستگاه اقلیم شناسی، یک ایستگاه رادار هواشناسی، ۱۶ ایستگاه تبخیر سنجی و ۱۰ تشعشع سنجی دیجیتال در حال فعالیت است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط