شنبه 14 مهر 1403 - 15:53

کد خبر 652417

شنبه 14 مهر 1403 - 11:45:47


انصارالله یمن: پاسخی کوبنده به آمریکا و انگلیس می‌دهیم


ایسنا/ عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن تاکید کرد، پافشاری آمریکا و انگلیس بر ادامه تجاوزاتشان به یمن با پاسخی کوبنده مواجه خواهد شد.

«علی القحوم» امروز (شنبه) به اسپوتنیک گفت: نبردی که ما امروز وارد آن شده‌ایم نبرد پیروزی موعود و جهاد مقدس است. توانایی‌های نظامی یمن در حال گسترش است. یمن در دفاع از حاکمیت، منابع و قدرت و ملت خود دست برتر را دارد.

وی افزود: حملات آمریکا و انگلیس به یمن تلاش برای منحرف کردن یمن از موضع کارآمد و تاثیرگذار خود درباره حمایت از غزه و لبنان است. این حملات بعد از شکست آنها در حمایت از رژیم موقت و نابود شدنی صهیونیستی صورت می‌گیرد.

این رهبر انصارالله یمن گفت: موضع شرافتمندانه یمن باعث شده متجاوزان آمریکایی و انگلیسی به حملات هوایی خود علیه صنعا و دیگر استان‌ها ادامه داده و تاسیسات غیرنظامی را هدف قرار بدهند که نقض آشکار حاکمیت یمن است.

وی تاکید کرد: پافشاری آمریکا و انگلیس بر ادامه تجاوزات به یمن با پاسخی کوبنده و سخت مواجه خواهد شد و آنها باید مسئولیت این حملات و گسترش نزاع در منطقه را بر عهده بگیرند. آنچه در آینده اتفاق خواهد افتاد بزرگتر خواهد بود.

در دور جدید حملات تجاوزکارانه آمریکا و انگلیس، فرودگاه الحدیده، منطقه «الصیانه» در شهرستان «الثوره» واقع در استان صنعا و مناطقی در جنوب استان «ذمار» هدف قرار گرفتند.

حملات آمریکا و انگلیس به یمن در واکنش به عملیات‌های ارتش یمن علیه کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی در دریای سرخ، عرب و مدیترانه و با هدف نجات رژیم صهیونیستی از محاصره دریایی انجام می‌شود.

ارتش یمن از نوامبر ده‌ها حمله موشکی و پهپادی به کشتی‌های تجاری مرتبط با رژیم صهیونیستی در دریای سرخ و دریای عرب انجام داده است. ارتش یمن در حمایت از فلسطینی‌ها در نوار غزه این عملیات را انجام می‌دهد.

در مقابل واشنگتن ائتلاف دریایی بین‌المللی را به ادعای حمایت از کشتی‌رانی در دریای سرخ و دریای عرب ایجاد کرد اما طبق گزارش رسانه‌ها، این ائتلاف عملا در مقابل حملات موشکی انصارالله یمن شکست خورده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط