شنبه 14 مهر 1403 - 15:48

کد خبر 652438

شنبه 14 مهر 1403 - 12:22:00


بحران در ارتش رژیم صهیونیستی؛ کمبود نیرو و تانک در برابر حزب‌الله


مهر/ افسران رژیم صهیونیستی با هشدار نسبت به کمبود نیروی انسانی و تجهیزات برای مقابله با حزب‌الله، بر چالش‌های جدی ارتش صهیونیستی در مواجهه با این گروه مقاومت تاکید کردند.

به نقل از المیادین، افسران ارتش رژیم صهیونیستی نسبت به کمبود نیروی انسانی برای مقابله با حزب‌الله هشدار داده و اعلام کردند شهادت فرماندهان حزب‌الله به معنای بازگشت آرامش برای شهرک‌نشینان شمال فلسطین اشغالی نیست.

یک افسر صهیونیستی به مجله اکونومیست گفت: «ما به اندازه کافی سرباز و تانک برای جنگیدن با حزب‌الله نداریم».

یک افسر ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی که برای نبرد با حزب‌الله در شمال فلسطین فراخوانده شده، اظهار کرد که ارتش این رژیم توان لازم برای اجرای عملیات بزرگ در لبنان را ندارد. این اظهارات توسط مجله بریتانیایی اکونومیست منتشر شد.

از سوی دیگر، تامیر هایمان، ژنرال سابق ارتش رژیم صهیونیستی و رئیس سابق سازمان ضداطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی موسوم به «آمان» هشدار داد که لبنان بار دیگر رژیم صهیونیستی را در یک بحران فرو برده است.

این مجله افزود که برخی از افسران ارتش رژیم صهیونیستی از کمبود نیروی انسانی ابراز نگرانی کرده‌اند و ارتش مجبور شده است ده‌ها هزار نظامی ذخیره را برای حفظ سطح فعلی نیروها فراخواند، اما بسیاری از آن‌ها از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ در خدمت بوده‌اند.

در همین راستا، نوعام تیفون، فرمانده پیشین لشکر شمالی ارتش رژیم صهیونیستی، هشدار داد که حزب‌الله همچنان به جنگ فرسایشی ادامه می‌دهد و شهادت فرماندهان این گروه به معنای بازگشت امنیت به مناطق شمالی فلسطین اشغالی نیست.

همچنین ایهود باراک، نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که حزب‌الله ده‌ها هزار موشک، از جمله موشک‌های سنگین، در اختیار دارد و بسیاری از نیروهای باتجربه این جنبش در نزدیکی مرز لبنان و فلسطین اشغالی در حال نبرد هستند.

آری شابیط، تحلیل‌گر سیاسی صهیونیستی، نیز هشدار داد که لبنان مانند باتلاقی برای این رژیم است و باید یک استراتژی و توافق سیاسی منطقه‌ای برای حل بحران در نظر گرفته شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط