شنبه 14 مهر 1403 - 21:52

کد خبر 652976

شنبه 14 مهر 1403 - 18:03:44


پرسپولیس اعتراض دارد رای را به استیناف ببرد


ورزش 3/رئیس کمیته تدوین مقررات فدراسیون درباره رای صادره پیرامون پرونده علیرضا بیرانوند توضیحاتی ارائه کرد.
عباس موسوی پیرامون رای صادره از سوی کمیته وضعیت بازیکنان علیه علیرضا بیرانوند اینطور حرف‌هایش را آغاز کرد: اول اینکه قضات محترم کمیته وضعیت با استقلال کامل و براساس برداشت خود از مقررات حاکم مبادرت به صدور رای نمودند. در این فرایند، اظهارنظر و دلالت هیچ مرجعی نقشی نداشته، بلکه ایشان بر اساس برداشت حقوقی بر مبنای یافته‌ها و داده‌های کارشناسی به نتیجه متبلور در رای رهنمون شدند.
او ادامه می‌دهد: دوم اینکه براساس اصل کلی اذن در شئ اذن در لوازم آن است و اصول و مبانی متعدد حقوقی قاضی یا قضات یک نهاد دادرسی همانطور که در امر مهم دادگری صاحب اختیار و صلاحیت هستند در جوانب و لوازم آن هم چنین اختیاری را دارا هستند. بنابراین هم جریان دادرسی و هم چگونگی صدور حکم و نیز حتمیت، تعلیق و حتی تعویق اجرای مجازات در حیطه اختیار و صلاحدید قاضی رسیدگی کننده است. مواردی را که قاضی امکان تعلیق اجرای مجازات را ندارد، قانون‌گذار به صراحت او را از این امر ممنوع سازد. اینکه آیا علیرضا بیرانوند مستحق تعلیق اجرای مجازات بوده یا خیر؟ در گرو تشخیص قضات رسیدگی کننده بوده است. 

موسوی با تاکید بر اینکه پرسپولیس می‌تواند رای صادر شده را به کمیته استیناف ببرد اضافه کرد: بی‌گمان در صورتی که این برداشت نادرست باشد، باشگاه پرسپولیس می‌تواند در کمیته محترم استیناف درخواست نقض این رای را داشته باشد. بویژه که بر مبنای حقایق موجود این بخش از تنبیه (محرومیت) برای آن باشگاه به مراتب بیش از مجازات مالی مهم و ارزشمند بوده است.
رئیس کمیته تدوین مقررات نکته سوم خود را اینطور توضیح داده است: ثالثا؛ پس از ابلاغ این رای نزد دنبال کنندگان مسائل فوتبال و رسانه‌ها گمانه زنی ایجاد شده که ریاست محترم فدراسیون و نیز کمیته تدوین مقررات دخالتی در فرایند صدور رای و به ویژه موضوع تعلیق تنبیه محرومیت داشته‌اند. به ضرس قاطع گواهی می‌دهم در طول سیزده سال حضور پیوسته در کمیته استیناف فدراسیون که بخش قابل توجهی از آن با مسولیت رئیس فعلی فدراسیون مرتبط بوده، در هیچ پرونده‌ای ایشان و نیز سایر مسولین فدراسیون دخالتی نداشته‌اند.درباره خودم هم خاطرنشان می‌کنم که در پاسخ به استعلام کمیته محترم تعیین وضعیت، به صورت کلی اظهار داشتم که در صورت تجمیع شرایط قانونی و استنباط کمیته متصدی پرونده، امکان بهره‌مندی از نهادهای ارفاقی وجود دارد. این پاسخ ناظر بر شخص خاصی نبوده است. 
موسوی در پایان گفته است: رای صادره قابلیت تجدیدنظر خواهی دارد و به حتم و قطع، قضات محترم کمیته استیناف در صورت اعتراض باشگاه پرسپولیس و وارد بودن اعتراض تصمیم دیگری خواهند گرفت.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط