یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 02:18

کد خبر 653113

شنبه 14 مهر 1403 - 20:37:09


پیشرفت ۳۰ درصدی طرح فیبر نوری در اشترینان بروجرد


ایرنا/ مدیر مخابرات منطقه لرستان از پیشرفت ۳۰ درصدی اجرای طرح شبکه فیبر نوری منازل و کسب و کارها (FTTH) در شهر اشترینان این استان خبر داد.

نبی‌الله شمسی‌فر، مدیر مخابرات منطقه لرستان اظهار داشت: ایجاد شبکه فیبر نوری در شهر اشترینان از توابع شهرستان بروجرد به طول ۲۲ کیلومتر با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری حدود ۱۱۰ میلیارد ریال طراحی شده است.
وی با تاکید بر اهمیت تسریع در اجرای طرح فیبر نوری منازل و کسب و کارها افزود: این طرح توسط مخابرات منطقه لرستان در شهر اشترینان در حال اجراست و امیدواریم با توجه به شرایط و مسیر اجرای پروژه، خانوارهای این شهر هرچه زودتر به شبکه پرسرعت فیبر نوری متصل شوند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان پیش از این گفته بود: دسترسی یک‌هزار و ۹۰۰ مشترک خانگی و تجاری شهر اشترینان به اینترنت پرسرعت بر بستر فیبر نوری فراهم خواهد شد.
مجتبی صارمی افزود: برابر ابلاغ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات از مجموع ۳۳ شهر لرستان، ۲۴ شهر به شرکت مخابرات منطقه لرستان و ۹ شهر به شرکت آسیاتک جهت ایجاد دسترسی کاربران خانگی و کسب و کارهای تجاری به اینترنت پرسرعت بر بستر فیبر نوری واگذار شده است.

طرح شبکه فیبر نوری منازل و کسب و کارها (FTTH) از مهمترین پروژه های زیرساختی کشور در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات است.
 
  


  


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط