شنبه 14 مهر 1403 - 23:43

کد خبر 653131

شنبه 14 مهر 1403 - 20:57:02


فیس‌بوک جوان پسند می‌شود


ایسنا/ فیس‌بوک در تلاش است با افزودن ویژگی‌های جدید، کاربران جوان‌تر را جذب کند و از شهرت خود به عنوان پلتفرم سالمندان فاصله بگیرد. 

فیس‌بوک که یکی از اولین شبکه‌های اجتماعی بزرگ است، به عنوان پلتفرم والدین و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها شناخته شده است، در حالی که کاربران جوان، از اپلیکیشن‌های اشتراک‌گذاری عکس و فیلم مانند اینستاگرام و تیک‌تاک استفاده می‌کنند. شرکت «متا» که مالک فیس‌بوک است، قصد دارد این وضعیت را تغییر دهد.

تام آلیسون، رئیس فیس‌بوک در «متا» گفت: هر چند فیس‌بوک در ابتدا بر کمک به کاربران برای حفظ ارتباط با خانواده و دوستان متمرکز بود، آینده در گروی کمک به مردم برای گسترش شبکه‌های خود و ایجاد ارتباطات جدید است که با نحوه استفاده نسل‌های جوان از این سرویس مطابقت دارد.

آلیسون روز جمعه در مصاحبه‌ای در آستین، تگزاس، قبل از رویدادی با تولیدکنندگان محتوا گفت: ما شاهد هستیم بزرگسالان جوان، وقتی زندگی خود را تغییر می‌دهند به فیس‌بوک روی می‌آورند. وقتی به یک شهر جدید نقل مکان می‌کنند، از «بازار» (Marketplace)  برای مبله کردن آپارتمان خود استفاده می‌کنند. وقتی پدر و مادر می‌شوند، به گروه‌های والدین ملحق می‌شوند.

در این رویداد، فیس‌بوک دو تب جدید به نام‌های «لوکال» (Local) و «اکسپلور» (Explore) را معرفی کرد که در حال حاضر در شهرها و بازارهای منتخب آزمایش می‌شوند و محتوا را از سراسر پلتفرم جمع آوری می کنند. تب «لوکال»، رویدادهای نزدیک، گروه‌های اجتماعی و موارد محلی را برای فروش به کاربران نشان می‌دهد و تب «اکسپلور»، بر اساس علایق کاربر، محتوا را توصیه می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، تمرکز بالا روی بزرگسالان جوان، در جذب کاربران جدید در  فیس‌بوک، کلیدی خواهد بود زیرا این پلتفرم برای رقابت شدید برای جلب توجه این گروه از کاربران روبروست. اپلیکیشن ویدئوی کوتاه تیک‌تاک، ۱۵۰ میلیون کاربر در آمریکا دارد و به شدت محبوب نسل زد است و این امر، باعث شده است شرکت «متا» نسخه کپی تیک‌تاک به نام «ریلز» را در سال ۲۰۲۱ عرضه کند.


پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط