یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 18:46

کد خبر 654091

یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 14:43:42


پیش‌بینی برداشت ۱۷ هزار تن هویج در کردستان


باشگاه خبرنگاران/ مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی کردستان گفت: کار برداشت هویچ از نیمه شهریور در استان آغاز شده و براساس برآورد کارشناسی پیش‌بینی می‌شود، ۱۷ هزار تن محصول از مزارع زیر کشت این محصول برداشت شود.

فریدون حامدی، مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی کردستان اظهار کرد: در سال زراعی گذشته، ۲۷۴ هکتار از مزارع آبی استان به کشت هویج اختصاص یافت که تاکنون بالغ بر ۵۰ درصد از سطح زیر کشت این محصول، هشت هزار و ۵۰۰ تن محصول برداشت شده است.
وی با بیان اینکه بیشترین سطح زیر کشت هویج در شهرستان دهگلان است که با رعایت الگوی کشت انجام می‌شود، افزود: بخشی از محصول برداشت شده از استان به کشور عراق صادر می‌شود.
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: با توجه به عرضه زیاد هویج، بازار استان کشش محصول تولیدی را ندارد و بخش زیادی از آن به بازار سایر استان‌ها ارسال خواهد شد.
به گفته حامدی، افزایش سرسام آور قیمت نهاده‌های مورد نیاز، بالا بودن اجازه زمین، عدم امکان نگهداری محصول در سردخانه و انبار، نبود و کمبود صنایع تبدیلی، عدم برنامه ریزی برای صادرات محصولات مازاد بر نیاز، عدم کشش بازار در زمان اوج برداشت، عدم خرید تضمینی و عدم اجرای کشاورزی قراردادی از مشکلات و چالش‌های کشت این محصول در استان است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط