دوشنبه 16 مهر 1403 - 00:04

کد خبر 654411

یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 19:49:11


پرداخت زکات در کردستان ۲۲ درصد رشد یافت


ایرنا/ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان گفت: نیمه نخست امسال ۶۵۴ میلیارد و ۷۳۰ میلیون ریال زکات در استان جمع‌آوری شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد رشد یافته است.

رضا طوسی، مدیرکل کمیته امداد استان اظهار کرد: این میزان زکات جمع‌آوری شده در سال جاری نسبت به برنامه عملیاتی، ۱۰۹ درصد برآورد انجام شده، تحقق داشته است.
وی افزود: از مجموع زکات سال جاری ۳۵ میلیارد و ۸۳۰ میلیون ریال مربوط به غلات، ۱۰۷ میلیارد و ۴۲۰ میلیون ریال زکات واجب(مال التجاره) و ۵۱۱ میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال آن زکات فطریه و کفاره بوده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان ادامه داد: از مجموع زکات ثبت شده امسال، ۶۲۳ میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال آن توسط معتمدین، عاملین، مبلغین، مراکز نیکوکاری، موسسات خیریه و سایر ادارات جمع آوری شده و با نظارت آنان در همان محل برای رفع نیاز نیازمندان هزینه شده است.
وی ادامه داد: ۳۰ میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال به صورت نقد و کالا در اختیار شورای زکات استان قرار گرفته است که در زمینه‌های مختلف از جمله هفت مورد خدمات درمانی، ۱۷۷ مورد کمک هزینه تحصیلی دانش آموزان، کمک هزینه ساخت و تعمیر ۱۸ واحد مسکن شهری و روستایی و پرداخت کمک معیشت زندگی به ۲ هزار و ۸۷۱ خانوار هزینه شده است.
طوسی یادآور شد: در سال جاری نیز دبیرخانه شورای زکات با هدف ترویج و فرهنگ‌سازی این فریضه الهی، اقداماتی مؤثر و چشمگیری انجام داده است که از جمله این اقدامات، برگزاری جشنواره زکات در شهرستان‌های سنندج، کامیاران، قروه و دهگلان بود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط