دوشنبه 16 مهر 1403 - 02:18

کد خبر 654573

یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 23:44:26


بلومبرگ: پیجرهای منفجرشده در لبنان متعلق به شرکت گوشی‌ساز موتورولا نبودند


زومیت/  بلومبرگ در گزارشی اختصاصی ادعا می‌کند پیجرهای منفجرشده در لبنان، ساخت موتورولا نبوده‌اند.
 
موتورولا، شرکتی که نامش در صنعت موبایل و تجهیزات ارتباطی شناخته شده است، در جریان انفجار پیجرها در لبنان مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.
 
موتورولا متهم شده بود که پیجرهایی که در لبنان منفجر شده‌اند ساخت این شرکت بوده‌اند. بلومبرگ گزارش می‌دهد که پیجرها ساخت موتورولا نیستند و در واقع شرکت‌ مذکور مدت‌ها است که دیگر پیجر تولید نمی‌کند. خود مقامات موتورولا تاکنون اظهار نظری نکرده‌اند.
 
موتورولا که مقر آن در شیکاگو قرار دارد، طیف گسترده‌ای از محصولات و خدمات از جمله، گوشی هوشمند، رادیوهای دوطرفه برای آتش‌نشانان، دوربین‌ برای مأموران پلیس و نرم‌افزار ارسال هشدارهای اضطراری از طریق ایمیل و پیامک را تولید می‌کند.
 
به‌نوشته‌ی بلومبرگ، برخی از محصولات موتورولا قابلیت‌هایی دارند که در هر مرحله از یک بحران، نقش مؤثری ایفا می‌کنند. مثلاً در حوادثی مانند تیراندازی‌ در مدارس، محصولات موتورولا می‌توانند تماس‌هایی را که مردم با شماره‌‌های اضطراری می‌گیرند، به مراکز پاسخگویی منتقل و امکان مشاهده‌ی تصاویر دوربین‌های مداربسته‌ی داخل مدارس را برای پلیس فراهم کنند تا عامل حادثه شناسایی شود و به نیروهای انتظامی محلی در جهت مداخله‌ی سریع‌تر کمک کنند.
 
علت دقیق مطرح‌شدن نام موتورولا در انفجار دستگاه‌هایی که به کشته و زخمی شدن هزاران نفر در لبنان منجر شد، مشخص نیست.
 
موتورولا نرم‌افزار تقریباً دو سوم از مراکز تماس اضطراری پلیس در آمریکای شمالی را تأمین و ۱۳٬۰۰۰ شبکه‌ی خصوصی را اداره می‌کند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط