دوشنبه 16 مهر 1403 - 16:06

کد خبر 655039

دوشنبه 16 مهر 1403 - 11:43:56


مدیر استقلال و فرمول جالب برای انتخاب سرمربی!


ورزش 3/مدیرعامل سابق استقلال امیدوار است تصمیمات آتی هلدینگ خلیج فارس شامل بهترین انتخاب‌ها برای باشگاه باشد.
حجت کریمی مدیرعامل پیشین استقلال در مصاحبه با خبرنگار ما در ابتدا از سهراب بختیاری زاده، مربی استقلال در مقابل هوادار تجلیل می‌کند و می‌گوید: بختیاری‌زاده خیلی شبیه به یک فرد استقلالی است که ما در نظر داریم. یک فوتبالیست با کیفیت قابل احترام که شخصیت و منش او در این چند روز واقعا به دل همه استقلالی‌ها نشست. من واقعاً به او دست مریزاد می‌گویم. هیچ چیز منفی در سهراب ندیدم و خیلی خوشحالم که با وجود همه تصادفات بازی استقلال-هوادار به سود او تمام شد تا یک خاطره خوب از از همه جهت از سهراب باقی بماند.
کریمی در ادامه گفت: سهراب بختیاری‌زاده هم به جواد نکونام احترام گذاشت هم به خواسته هواداران و هم طوری کنار زمین رفتار کرد که از یک استقلالی انتظار می‌رود. به هر حال ما باشگاهی هستیم که همیشه برای خودمان به سابقه فرهنگی باشگاه تاج و اسطوره‌هایش نازیده‌ایم و با این چیزها کیف می‌کنیم. یعنی علاوه بر اینکه به عنوان یک تیم بزرگ از نظر نتیجه در ایران موفق بوده‌ایم، در عین حال این ارزش‌های اخلاقی است که برای ما مشخص و هایلایت می‌شود و خوشحالم که سهراب دقیقا در همین مسیر حرکت کرد و تحسین همه را برانگیخت.
کریمی در ادامه می‌گوید: بازی استقلال و هوادار بازی راحتی نبود و هر لحظه امکان این وجود داشت که بازی طور دیگری بچرخد و تبدیل به چیز دیگری بشود اما به هر صورت مسابقه به سود استقلال تمام شد. چیزی هم که من دیدم این بود که تیم از نظر فنی یک رهاشدگی داشت‌. اگرچه این مسائل در تخصص من نیست ولی ما به خصوص در نیمه اول واقعا زیبا فوتبال بازی کردیم و فکر می‌کنم اگر تیم زمان بیشتری با سهراب بازی می‌کرد در نیمه دوم هم نمایش بهتری داشت.
اما بخش اصلی صحبت‌های کریمی به مسائل مربوط به استقلال برمی‌گردد؛ او می‌گوید: دوباره در شرایطی هستیم که اسامی زیادی برای مربیگری در استقلال مطرح می‌شوند. خب ظاهراً عقیده دسته جمعی بر این است که استقلال نیاز به یک سرمربی خارجی بزرگ دارد و افکار عمومی چیزی جز این را قبول نمی‌کند. من با وجود اینکه به شایستگی های سهراب عقیده دارم ولی فکر می‌کنم وقتی فضای عمومی چنین چیزی را درخواست می‌کند شما هم به آن احترام بگذارید اما بحث من در جایی است که اسامی‌ای مثل آقای استراماچونی مطرح می‌شوند.
کریمی می‌گوید: آقای استراماچونی در دوران حضورشان در استقلال بسیار از نظر فنی فوق العاده کار کردند اما ترک ایران از سوی ایشان و بعد پیگیری مالی و کارهایی که با باشگاه استقلال انجام داده و مشکلاتی که برای ما به وجود آوردند به نظر من غیر قابل بخشش است و ایشان را از هر حیث از گزینه بودن در هر پستی در فوتبال ایران ساقط می‌کند. ما باید عزت نفس داشته باشیم و به این چیزها اهمیت بدهیم و مربی‌ای که با وجود کیفیت فنی عالی چنین مشکلاتی را برای ما ایجاد کرده هرگز در بین گزینه‌های خود قرار ندهیم. البته فکر هم نمی‌کنم باشگاه استقلال به دنبال آقای استراماچونی باشد و ایشان هم نمی‌خواهد به ایران بیاید ولی به صورت کلی هواداران هم باید ذهنشان به سمت فردی مثل ایشان نروند. البته من برای استراماچونی احترام قائلم ولی به هر حال در دوره‌ای که خودمان مسئولیت باشگاه را داشتیم و درگیر مسائل مالی و پرداخت طلب ایشان بوده دیدیم که صورتحساب‌های چند دلاری و چند یورویی برای ما می‌فرستادند و تا قران آخر پول‌شان را گرفتند. چنین فردی نباید دوباره به باشگاهی برگردد که این همه عشق به او داده شده است و به نظر من هواداران هم باید قدر محبتی را که به پای آدم‌ها می‌ریزند بدانند. چون وقتی یک چنین لطف بی‌حسابی به هر کسی بشود ممکن است آن فرد برخورد خوبی با این مسئله نداشته باشد که البته این موضوع در حوزه فوتبال در مورد خیلی از آدم‌ها صادق است. در هر صورت امیدوارم که گزینه‌های استقلال فراتر از آدم‌هایی مثل استراماچونی باشند که البته اگر چنین اخلاق و رفتاری نداشت یک گزینه عالی برای استقلال محسوب می‌شد.
کریمی در ادامه حرف‌هایش گفت: اینکه می‌گویند اگر ما گزینه‌ها را افشا کنیم دلال‌ها سراغش می‌روند ادعای درستی نیست و به نظر من وقتی مدیریت باشگاه از طریق یک ایجنت خارجی با مربی مذاکره می‌کند محدوده قیمتی آن شخص مشخص می‌شود و اینطوری نیست که با افشا شدن یک پیشنهاد، قیمتی بالا و پایین بشود. به نظر من باشگاه استقلال خیلی راحت می‌تواند گزینه‌های نهایی و اصلی خود را با مردم در میان بگذارد و واقعاً آن کسی که بیشترین رای و جلب توجه و ذهنیت مثبت را ایجاد می‌کند را به استقلال بیاورد. چه اشکالی دارد یک بار اینجور مذاکرات به جای انجام مخفیانه آن پشت درهای بسته در فضای آزادتر انجام بشود.
به هر حال استقلال یک تیم پرطرفدار است و مربی‌اش حتماً زیر تیغ افکار عمومی خواهد بود و چه بهتر که اگر با آدم هایی به نتیجه می‌رسیم و جلو می‌رویم حداقل یک لیست کوچک سه نفره درست بشود و بعد، از بین آن سه نفر بهترین فرد و مقبول‌ترین گزینه برای سرمربیگری استقلال انتخاب بشود. به نظر من این مسئله هیچ اشکالی ندارد و اتفاقاً باعث جلب رضایت هوادار می‌شود به خصوص که امروز وقت هم داریم و تا پایان فیفادی برای انتخاب سرمربی استقلال فرصت هست.
کریمی گفت: البته اینکه می‌گویم وقت داریم منظورم این نیست که این وسط تعلل بشود اما به نظر من تا یک گزینه عالی پیدا نشده نباید سرمربی آورد چون به هر حال ما داریم یک سرمایه گذاری دو تا سه ساله را برای باشگاه انجام می‌دهیم و باید حتماً حتماً بهترین فرد سرمربی استقلال بشود و البته بهترین فرد ممکن؛ کسی که به ایران بیاید و با شرایط ما سازگاری پیدا کند و از نظر فنی هم به فوتبال ما اضافه کند و مورد قبول هوادار هم باشد.
حرف پایانی مدیرعامل سابق استقلال هم آرزوی موفقیت برای این باشگاه است. او می‌گوید: در یکی در دو سه روز گذشته هم حرف‌های اشتباهی درباره بعضی از چهره‌های شاخص تاریخی باشگاه استقلال مطرح شد که به شدت مورد نقد طرفداران قرار گرفت. امیدوارم دیگر به عنوان یک استقلالی این چیزها را به گوش نبینیم و نشنویم.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط