دوشنبه 16 مهر 1403 - 14:48

کد خبر 655129

دوشنبه 16 مهر 1403 - 12:35:20


گواری: آمادگی جسمانی پایه همه رشته‌های ورزشی است


فارس/رئیس فدراسیون آمادگی جسمانی گفت: امادگی جسمانی پایه همه رشته‌های ورزشی است. هر ورزشکار نیاز دارد تا امادگی جسمانی داشته باشد.
نشست خبری احمد گواری رئیس فدراسیون آمادگی جسمانی در محل این فدراسیون برگزار شد.گواری در آغاز گفت: ما نسبت به سایر رشته ها ارزان قیمت تر هستیم در دسترس همگان قرار دارد. ۲۷ رشته ورزشی در این فدراسیون فعالیت دارد و هرکس با تمام سنین میتواند این ورزش را انجام دهد.وی درباره المپیاد این فدراسیون افزود: پیشبینی ما برای المپیاد ۵۰۰ نفر بود و ۸۰۰ نفر شرکت کردند و توانستیم رشته هایمان را به مخاطبان معرفی کنیم. امسال با برنامه ریزی با ۵ رشته در بخش آقایان و ۷ رشته در بخش بانوان با حدود ۲۰۰۰ نفر جمعیت شرکت کننده داریم. امیدوارم بتوانیم توسعه این ورزش را به خوبی انجام دهیم.وی ادامه داد: پیشبینی ما برای هزینه های این رشته ۴ میلیارد تومان است. تسوعه آمادگی جسمانی نیازمند حمایت همه دستگاه های اجرایی است. با نیروهای مسلح تفاهمنامه امضا شده است.
تفاهم‌نامه با شهرداری
گواری گفت: یک تفاهم نامه با شهرداری بسته شده است تا بتوانیم از زیرساخت های آنها استفاده کنیم ولی تا امروز این اتفاق نیفتاده است. به دنبال این هستیم که این اتفاق در تفاهمنامه محقق شود. کلیستنیکس یک رشته خیابانی است و نیاز به زیرساخت دارد.وی افزود: جمعیت جوان در رشته های نوین بیشتر هستند و از روش های سنتی قبلی فاصله میگیرند. رئیس فدراسیون آمادگی جسمانی گفت: رشته های نوین در باشگاه های ما توسعه پیدا کرده است و بیش از ۵۴۰۰ باشگاه ورزشی داریم که در زمینه امادگی جسمانی فعالیت میکنند.
آمادگی جسمانی آماده همکاری با دیگر فدراسیون‌ها
گواری گفت: امادگی جسمانی پایه همه رشته های ورزشی است. هر ورزشکار نیاز دارد تا امادگی جسمانی داشته باشد. سال گذشته با فدراسیون های ورزشی مکاتبه کردیم و آمادگی این را داریم که مربی تخصصی هر رشته را پرورش دهیم. کبدی بانوان و هندبال از جمله رشته هایی هستند که برای این امر اعلام آمادگی کردندوی ادامه داد: امیدوارم با تعامل و همکاری با فدراسیون ها رشته های زیادی را تحت پوشش قرار دهیم.رئیس فدراسیون آمادگی جسمانی ادامه داد: ۷۰درصد مخاطبان ما بانوان هستند. همه اقشار از همه رده سنی می توانند مخاطب ورزش ما باشند. جمعیت کشورمان رو به پیری است و باید فکری به حال آن شود. هر فرد با هر شرایط جسمی می تواند متناسب با شرایط خود آمادگی جسمانی داشته باشد و نیازمند حمایت همه ارگان ها است.وی گفت: رشته های ایروبیک، پیلاتس و امادگی جسمانی پرمخاطب ترین ورزشهای ما هستند و برنامه ریزی کردیم که بقیه رشته ها را توسعه دهیم.گواری ادامه داد: در بین فدراسیون ها ورزشی در بیمه ورزشی رتبه سوم را داریم و انتظارمان این است که ای امار را افزایش دهیم. رشته های ما یک فرصت هستند اگر شناخته شوند.وی گفت: سال ۴۰۱ رتبه دوم در آموزش را کسب کردسم و سال ۴۰۲ آنرا افزایش دادیم. فکر میکنم این کلاس ها و دوره ها افزایش پیدا کند تا به رتبه اول بین بقیه فدراسیون ها برسیم.رئیس فدراسیون آمادگی جسمانی افزود: دنبال این نیستیم که آماد کلاس ها را بالا ببریم و کیفیتشان هم افزایش داشته باشد.گواری گفت: سعی ما بر این بوده است تا بخش خصوصی میزان فعالیتش را در باشگاه ها افزایش داشته باشد. احداث یک باشگاه ورزشی سال ها طول میکشد. تلاشمان این است که هر استان یک خانه امادگی جسمانی داشته باشد. فضای ورزشی در سطح کشور سرانه بالایی ندارد.
وی افزود: بیشتر به دنبال این هستیم که اماکن ورزشی با ایجاد باشگاه خصوصی در دسترس مردم قرار گیرد و ورزش به بخش خصوصی برود. به نظرم بخش خصوصی ورزش را بهتر اداره می کند.
برنامه آتی فدراسیون چیست؟
گواری گفت: جذب مخاطب و انگیزه برای ورزش هایی که مخاطب ندارند در برنامه های ما قرار دارد. المپیاد ساحلی یرای اولین بار قرار است برگزار شود و می خواهیم در سطح بین المللی کرسی کسب کنیم.همچنین در انتهای مراسم از سایت جدید این فدراسیون رونمایی شد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط