دوشنبه 16 مهر 1403 - 16:06

کد خبر 655167

دوشنبه 16 مهر 1403 - 13:13:30


نرخ بیکاری در کردستان به ۷/۶ درصد رسید


باشگاه خبرنگاران/ معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت: گزارش اخیر مرکز آمار ایران نشان می‌دهد، نرخ بیکاری استان در تابستان امسال به ۷/۶ رسید که به نسبت به فصل گذشته یک درصد کاهش نشان می‌دهد.

مسعود سالمی، معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان اظهار کرد: بررسی نتایج طرح نیروی کار نشان می‌دهد نرخ بیکاری استان کردستان در تابستان امسال به ۷/۶ درصد رسیده است که این رقم نسبت به فصل گذشته ۱ درصد کاهش و همچنین نسبت به فصل تابستان سال گذشته ۱/۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد.
وی افزود: استان کردستان با این نرخ بیکاری در تابستان سالجاری در جایگاه شانزدهم کشور قرار گرفته است (نرخ بیکاری استان از ۱۵ استان کشور کمتر است) که در فصل مشابه سال قبل، کردستان در جایگاه یازدهم کشور بوده است و این نشان گر بهبود پنج رتبه‌ای جایگاه استان در میان سایر استان‌های کشور است. 
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان با اشاره به گزارش نرخ مشارکت استان‌ها نیز گفت: نرخ مشارکت استان کردستان در تابستان سالجاری ۴۴/۸ درصد بوده است که نشان گر افزایش ۱/۷ درصدی نسبت به فصل قبل و ۰/۶ درصدی نسبت به فصل مشابه سال گذشته است.
وی اضافه کرد: بر طبق این آمار استان کردستان نسبت به سایر استان‌های کشور در جایگاه چهارم کشور قرار گرفته است و این جایگاه نسبت به فصل مشابه سال قبل ۴ پله کاهش را نشان می‌دهد که همین امر خود مؤید بهبود جایگاه استان با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط