پنج‌شنبه 19 مهر 1403 - 01:43

کد خبر 658081

چهارشنبه 18 مهر 1403 - 21:55:00


اپل به‌آرامی از استراتژی عرضه سالانه محصولات فاصله می‌گیرد؛ نوآوری بیشتر در راه است


زومیت/ به‌نظر می‌رسد اپل در استراتژی عرضه‌ی سالانه‌ی محصولات به بازار تجدید نظر خواهد کرد.

طبق گزارش جدید مارک گرمن، اپل به‌تدریج از انتشار منظم و زمان‌بندی شده‌ی محصولات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری فاصله خواهد گرفت و ترجیح می‌دهد چرخه‌ی عرضه‌ی طولانی‌تری برای محصولاتش داشته باشد.

به‌باور گرمن، عدم حضور ویژگی‌های اپل اینتلیجنس در iOS 18 و macOS Sequoia 15.0، نشان می‌دهد که اپل به‌آرامی از رویه‌ی عرضه‌ی گسترده‌ی محصولات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خود در فصل پاییز فاصله می‌گیرد. با وجود آنکه اپل اینتلیجنس در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان به‌عنوان یکی از ویژگی‌های کلیدی iOS 18 معرفی شد، تمام قابلیت‌هایش در نسخه‌ی نهایی برای عموم کاربران دردسترس قرار نگرفت.

موج اول قابلیت‌های اپل اینتلیجنس در ماه اکتبر (مهر و آبان) در به‌روزرسانی iOS 18.1 منتشر خواهد شد و اپل می‌خواهد قابلیت‌های بیشتری را در iOS 18.2 و iOS 18.3 و iOS 18.4 اضافه کند. بدین ترتیب دسترسی کامل به تمام قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل تا اواسط ۲۰۲۵ امکان‌پذیر نخواهد بود.

به‌ادعای گرمن، اپل ممکن است استراتژی‌ای را اتخاذ کند که در آن محصولات زمانی عرضه شوند که به‌طور کامل آماده باشند، نه اینکه برای تطابق با یک جدول زمانی مشخص، زودتر از موعد به بازار عرضه شوند.

با پیچیده‌تر شدن سبد محصولات اپل، نرم‌افزارهای آن نیز پیچیده‌تر شده‌اند. در سال جاری میلادی، اپل مجبور شد انتشار به‌روزرسانی iPadOS 18 را برای مدل‌های جدید آیپد پرو مجهز به تراشه‌ی M4 به‌دلیل یک‌سری مشکلات لغو کند. همچنین، انتشار نسخه‌های بتای watchOS 11.1 و HomePod Software 18.1 به دلیل ایجاد مشکلات جدی، لغو شدند.

انتظار نمی‌رود اپل از عرضه‌ی سالانه آیفون دست بردارد، اما نشانه‌هایی وجود دارد که این شرکت در به‌روزرسانی برخی از محصولات دیگر محتاط‌تر عمل خواهد کرد. در سال ۲۰۲۴، شاهد عرضه‌ی نسخه جدیدی از اپل واچ SE نبودیم و به‌نظر می‌رسد این محصول اکنون در چرخه‌ی به‌روزرسانی سه ساله قرار گرفته است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط