پنج‌شنبه 19 مهر 1403 - 22:47

کد خبر 658972

پنج‌شنبه 19 مهر 1403 - 18:34:15


واگذاری ۲۲ هزار هکتار از اراضی مازاد بر سند به کشاورزان


ایسنا/ مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ۲۲ هزار هکتار از اراضی مازاد بر سند کشت و صنعت مغان و پارس با اخذ سند بنام دولت به کشاورزان ذینفع واگذار می‌شود.

فرهاد ثنایی ۱۹ مهر در جمع خبرنگاران اعلام کرد: در راستای صدور سند کاداستری کشت و صنعت های مغان و پارس اراضی مازاد بر سند این شرکتها از سالیان گذشته در تصرف زارعین و کشاورزان شهرستانهای مغان و پارس آباد بوده از سند کشت و صنعت منفک و در حال تعیین تکلیف جهت صدور سند بنام ذینفعان می‌باشد.

ثنایی افزود: ۱۶ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی مزبور در حاشیه شرقی کشت و صنعت از سال ۱۳۵۸ در سند کشت و صنعت قید شده بود که این تداخل در سند موجبات سردرگمی زارعین منطقه در اخذ اسناد مالکیت گردیده بود که با تفکیک و انتقال سند به نام دولت بیش از بیش از ۳۵۰۰ قطعه اراضی کشاورزی این مناطق  سند دار می شود.

وی بیان کرد: همچنین با  تفکیک و اخذ سند ۵۴۸۰ از اراضی موضوع مصوبه هیات وزیران در سال ۸۹ سازمان جهاد کشاورزی استان در حال واگذاری اراضی موصوف به زارعین و عشایر محدوده نشین کشت و صنعت مغان در قالب واگذاری سه هکتاری و یک هکتاری می‌باشد که تا کنون بیش از ۴۷۰۰ هکتار از این اراضیی با عقد قرارداد به  بیش از ۲۵۰۰ نفر در قالب شرکتهای تعاونی تولید واگذار شده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط