جمعه 20 مهر 1403 - 01:00

کد خبر 659154

پنج‌شنبه 19 مهر 1403 - 22:42:05


نوسازی زیرساخت‌ آب شرب رودبار آغاز می‌شود


ایسنا/ فرماندار رودبار گفت: تجهیزات مورد نیاز نوسازی زیرساخت‌های آب شهرستان رودبار خریداری شده و به زودی وارد شهرستان می‌شود، سپس عملیات نوسازی زیرساخت‌های آب شرب شهرستان آغاز می‌شود.

طهمورث عموپور، فرماندار رودبار در حاشیه بازدید از تأسیسات فرسوده انتقال آب شرب شهر رودبار که با همراهی مدیر عامل آب و فاضلاب کشور و استان، نماینده شهرستان رودبار انجام شد، اظهار کرد: این بازدید در راستای پیگیری سفر دکتر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی به شهرستان در ۱۵ خردادماه سال گذشته انجام شد.

وی افزود: مشکل آب شرب در شهرستان رودبار بعد از زلزله سال ۶۹ همچنان باقی است، بعد از زلزله زیرساخت‌های آب شرب شهرستان به صورت کاملا اورژانسی تعمیر شد و اقدامات فنی و تخصصی انجام نگرفت و تاکنون هم به همان صورت مانده است.

فرماندار شهرستان رودبار گفت: در هر نقطه از حوزه شهری حضور پیدا کنید زیرساخت‌های آب شرب و لوله‌های انتقال آب دارای شکستگی‌های فراوان است. همزمان با سفر رئیس مجلس به شهرستان در جلسه شورای اداری شهرستان از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی مجلس مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان جهت نوسازی زیرساخت‌های آب شهرستان پیش بینی و مقرر شد این مبلغ در قالب تجهیزات مورد نیاز با تایید کارشناسان فنی تهیه و به شهرستان اختصاص یابد.

عموپور ادامه داد: از اردیبهشت‌ماه امسال پیگیری‌های لازم انجام گرفت و امروز هم با حضور مدیرعامل آب و فاضلاب کشور بازدیدی از شکستگی‌ها و خرابی‌های موجود داشتیم، قطعات مورد نیاز جهت نوسازی زیرساخت‌های آب شرب شهرستان رودبار خریداری شده و به زودی وارد شهرستان می‌شود و شهر به شهر مشکلات آب شرب رفع خواهد شد.

وی بیان کرد: با تایید وزیر نیرو مقرر شده مبلغ ۵۰ میلیارد تومان هم از محل اعتبارات در دست وزیر به این پروژه اختصاص یابد تا هر چه سریع‌تر مشکلات زیرساختی حوزه آب و فاضلاب شهر به شهر رفع شود.

فرماندار رودبار با اشاره به سدهای مستقر در شهرستان رودبار تصریح کرد: سدهای شهربیجار و سفیدرود در شهرستان رودبار هستند اما قطره‌ای از آنها به مردم شهرستان نمی‌رسد و آب شهرستان رشت را تامین می‌کنند، سد در حال ساخت دیورش که حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، پس از تکمیل تحولی عظیم در حوزه آب شهرستان رودبار رخ می‌دهد و آب شرب آن به مردم شهرستان رودبار می‌رسد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط