پنج‌شنبه 19 مهر 1403 - 22:52

کد خبر 659067

پنج‌شنبه 19 مهر 1403 - 20:45:29


اتمام ترمیم و آسفالت ۸۰ کیلومتر از آزادراه زنجان - قزوین


ایسنا/ مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان از انجام عملیات در آزادراه زنجان - قزوین که از مسیرهای اصلی ترانزیتی کشور محسوب می‌شود، خبر داد و گفت: ۴ اکیپ مستقر در آزادراه با انرژی مضاعف برای رفع مشکلات و ارائه خدمات بهینه به مسافران عبوری در حال تلاش هستند.

اصغر اسماعیلی، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان اظهار کرد: ترمیم روکش آسفالت این آزادراه مطالبه بسیاری از مردم استان و مسافران بود که با پیگیری‌های صورت گرفته، اینک شاهد رضایت کاربران جاده‌ای هستیم.

وی افزود: برای شتاب‌بخشی به طرح، چهار گروه عملیات آسفالت‌تراشی، روکش، قیرپاشی و ترمیم با ۱۲۰ نفر نیرو در حال انجام کار هستند.

اسماعیلی گفت: طبق برنامه، این آزادراه تا سال ۱۴۰۵ به طور کامل ترمیم خواهد شد که تنها هدف از این اقدام، افزایش ایمنی مسیر برای کاربران جاده‌ای است.

او به پخش ۱۳۰ هزار تن آسفالت در زنجان به قزوین اشاره و تصریح کرد: اعتبار هزینه شده برای این میزان کار حدود ۲۳۵ میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان نوسانات جوی و تراکم تردد را از عوامل دخیل در ادامه بهسازی آسفالت آزادراه زنجان به قزوین عنوان و تاکید کرد: تا زمانی که شرایط جوی مساعد باشد عملیات عمرانی هم ادامه می‌یابد که طبق پیش‌بینی‌های انجام شده، امسال لکه‌گیری و روکش آسفالت ۸۰ کیلومتر از محور به پایان می‌رسد.

وی با تاکید بر رعایت استانداردهای تعریف شده در آسفالت‌ریزی اتوبان زنجان به قزوین گفت: کیفیت آسفالت مورد استفاده توسط کارشناسان لحظه به لحظه کنترل می‌شود.

اسماعیلی، این محور را از محورهای پر ترافیک در بخش‌های مسافربری و باربری دانست و عنوان کرد: این آزادراه مرکز مهم جمعیتی و اقتصادی ایران است و از شهرهای قزوین، تاکستان، ابهر، خرمدره و زنجان عبور می‌کند که همواره در تلاش هستیم ترمیم کل ۱۰۵ کیلومتر آزادراه به زودی پایان پذیرد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط