شنبه 21 مهر 1403 - 01:48

کد خبر 659909

جمعه 20 مهر 1403 - 23:44:34


هشدار رامبد به هادی چوپان؛ فشار ممنوعه


ورزش 3/هادی چوپان در آستانه المپیا ۲۰۲۴ شرایط خاصی را تحت نظر هنی رامبد تجربه می‌کند.هشدار رامبد به هادی چوپان: فشار ممنوعر

اه رسیدن به المپیا یک تلاش طولانی است که یک سال از زندگی ورزشکار را در بر می‌گیرد و فرایند آموزش و پرورش در مراحلی مختلف، به طور چشمگیری تکامل می‌یابد. بدنسازان با ورود به هفته اوج (هفت روز پایانی قبل از مسابقه) از فصل حجیم سازی به مرحله نهایی حرکت می‌کنند و حفظ عضلات را در اولویت قرار می‌دهند.

هانی رامبد مربی هادی چوپان، قهرمان سابق المپیا و مدعی امسال به تازگی درباره تمرینات هادی چوپان گزارشی را ارائه کرده است.

هفته اوج، با آمادگی ماهیچه‌ها و تقویت آنها می‌گذراند. تمرینات یک طرفه باعث تحریک هدفمند عضلات به منظور به حداکثر رساندن انقباض عضلانی می‌شود. چوپان انگشتان پاهای خود را در حین اکستنشن پا به سمت داخل نشانه می‌گیرد تا حرکت چهارگانه را سوق دهد.

رامبد هشدار می‌دهد که در هفته آخر قبل از یک نمایش بدنسازی از بلند کردن بیش از حد وزنه یا هدف گرفتن رکوردهای شخصی جدید برای محدود کردن خطر آسیب دیدن، هادی چوپان اجتناب کند و در عوض، او توصیه می‌کند که یک ارتباط عمیق ذهن و عضله بسازد تا تنش‌های عضلانی به حداقل برسد.

این جدال حماسی بین هادی چوپان و درک لونسفورد قهرمان کنونی المپیا در سال ۲۰۲۴ بسیار خاص خواهد بود و اگر چوپان در المپیا 2024 پیروز شود، پس از جی کاتلر که پس از نخستین قهرمانی‌اش، یک سال قهرمانی را از دست داد و دوباره قهرمان شد، تبدیل به دومین بدنساز تاریخ این مسابقات می‌شود که چنین اتفاقی را تجربه می‌کند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط