شنبه 21 مهر 1403 - 02:51

کد خبر 659918

شنبه 21 مهر 1403 - 00:16:47


نابغه ایرانی که اشک چینی‌ها را درآورد


فارس/نابغه نوظهور تنیس روی میز کشورمان با درخشش خود اشک برترین بازیکنان جهان را درآورده است. مسابقات تنیس روی میز قهرمانی آسیا در حالی در شهر آستانه قزاقستان در پیش است که نوجوان ۱۴ ساله ایرانی با درخشش فوق العاده دنیا را مات و مبهوت بازی خود کرده است.

بنیامین فرجی، متولد ۱۳۸۸ و فرزند رضا فرجی بازیکن سابق تیم ملی است. با ۱۴ سال سن این روزها خود می‌درخشد و آنطور با اعتماد به نفس بالا بازی ‌می‌کند که انگار سالهاست با حریفان قدرتمند چینی و نفرات برنر دنیا رقابت در حال رقابت بوده است.

فرجی در رده نوجوانان نفر اول رنکینگ است، اما ایران پیش از این هم در رده نوجوانان نفر اول داشت، اما آنها هیچگاه نتوانستند تا این اندازه نفرات برتر چینی را به درد سر بیندازند و حتی به پیروزی برسند، اما بنیامین کاری کرده که ترس به جان چینی‌ها افتاده است.

پیروزی۳ بر ۲ او مقابل وانگ چوکین، نفر اول رنکینگ بزرگسالان دنیا و قهرمان المپیک پاریس در چین بازتاب داشت و خبرگزاری معروف شینهوا به آن پرداخت و از تیتر "حیرت زده" برای این باختِ چوکین استفاده کرد.

دومین رقابت فرجی با بازیکنان چینی مقابل لین شیدونگ، نفر سوم جهان بود. بنیامین همان بازی و درخشش را در این مسابقه هم داشت. دو بازیکن تا گیم پنجم برابر پیش رفتند و شیدونگ که عملکرد نوجوان ایرانی مقابل هموطنش چوکین دیده بود با تمام توان بازی می‌کرد و کاملا ترس در چهره اش نمایان بود. در گیم پنجم و آخر دو بازیکن در امتیاز ۱۵ برابر بودند و در نهایت شانس با حریف چینی یار بود که به سرنوشت چوکین دچار نشد و به برتری ۱۷ بر ۱۵ رسید.

چینی‌ها سالیان سال است سکوهای برتر جهان و المپیک تنیس روی میز دنیا را قبضه کرده‌اند و به نوعی در کسب عنوان‌ها به کسی امان نمی‌دهند، اما حالا با نتایجی که نابغه نوظهور ایرانی مقابل شان کسب کرده باید به فکر آینده باشند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط