شنبه 21 مهر 1403 - 11:02

کد خبر 660016

شنبه 21 مهر 1403 - 08:16:50


برگزاری مجامع سهام عدالت چشم انتظار تمدید مهلت


باشگاه خبرنگاران/مجامع سهام عدالت در حالی باید تا ابتدای شهریور به اتمام می‌رسید که تاکنون تنها ۷ مجمع برگزار شده و به تازگی رئیس سازمان بورس خبر از تجدید مهلت برگزاری مجامع داده است.

مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت حتی با وجود مصوبات قانونی پس از کش‌وقوس‌های فراوان همچنان در پیچ و خم اجراست، در حالیکه براساس مصوبات باید مجامع برای تمام استان‌ها تا ابتدای شهریور به شکل کامل برگزار می‌شود، اما تعداد مجامع برگزار شده حتی به ۱۰ مجمع هم تاکنون نرسیده است!
عدم برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت که در خصوص آن رئیس سابق سازمان بورس و اوراق بهادار مجید عشقی گفته بود: در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ اشکالاتی در ساماندهی برگزاری مجامع شرکت‌ها اتفاق افتاد که باعث شد روند برگزاری مجامع این شرکت‌ها متوقف شود. از سال ۹۹ هیئت مدیره این شرکت‌ها تجدید نشده و همان هیئت مدیره که مدت ماموریت‌ آنها تمام شده در این شرکت‌ها حضور دارند. بعد از آن‌که مردم در سال ۹۹ روش مدیریت سهام عدالت خود را انتخاب کردند در انتخاب اعضای هیئت مدیره هیچ نقشی نداشته‌اند. سال ۱۴۰۰ تصمیماتی توسط شورای عالی بورس و وزارت اقتصاد اتخاذ شد که از برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی که اعضای هیئت مدیره آنها توسط دولت تعیین می‌شود جلوگیری شد و به درستی جلوی این کار گرفته شد و مجامع اینها برگزار نشد.
حالا بر اساس آمار اعلامی تاکنون تنها ۷ مجمع شرکت سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت برای استان‌های خراسان شمالی، زنجان، گیلان، مرکزی، اصفهان، کرمان و کرمانشاه برگزار شده است و در همین راستا هم ولی‌الله جعفری مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص جزئیات آن اظهار کرد: تاکنون ۷ شرکت سرمایه‌گذاری استانی مجامع خود را برگزار کرده اند و مجمع ۵ استان لغو شده است.

 دلایل برگزار نشدن ۵ مجمع شرکت سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت اعلام شد
این مقام مسئول پیش با اشاره به دلایل برگزار نشدن ۵ مجمع شرکت سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت که مقرر بود از ۱۵ تا ۳۱ شهریور برگزار شوند، اعلام کرد: دلیل برگزار نشدن مجامع عمومی شرکت‌ها آماده نبودن صورت‌های مالی آنها بوده است. مجامع برخی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت از جمله استان‌های سیستان وبلوچستان که قرار بود نیمه دوم شهریور ماه امسال برگزار شود، به دلیل آماده نشدن صورت‌های مالی برگزار نشد.
مجامع سهام‌عدالتی که پیش از این هم مهدی حاجی‌وند، دستیار ویژه و مشاور رئیس سابق سازمان بورس در امور سهام عدالت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفته بود: باتوجه به روند برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت لازم است که شورای عالی بورس زمان مشخص شده خود برای برگزاری تمام مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت را تمدید کند.
در ادامه هم هادی محمدپور عضوشورای عالی بورس به خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفته بود: در جلسه شورای عالی بورس طرح موضوع شد و بنا شد یکی از برنامه‌های آتی شورای عالی بورس بحث مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت باشد.

مهلت برگزاری مجامع سهام عدالت تمدید می‌شود
خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان هم در همین راستا روند برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت را از رئیس سازمان بورس حجت‌الله صیدی پیگیر شد و او گفت: مهم احصای سهام‌عدالت و مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی است که در حال حل آنها هستیم که مجامع بزودی برگزار شود.
حالا به تازگی هم دوباره حجت‌اله صیدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت وگویی از تمدید مهلت برگزاری مجامع سهام عدالت خبر داد و اعلام کرد: در پی برگزاری جلساتی با اعضای کانون سهام عدالت فضا برای برگزاری مجامع سهام عدالت آماده شده و بزودی سهامداران عدالت خبر‌های خوبی خواهند شنید.

بنابر اعلام مسئولان ارزش هر شرکت استانی سهام عدالت قریب به ۲۰ هزار میلیارد تومان است این درحالیست که حالا مجامع این شرکت‌ها با چالش‌های بسیاری زیاد مواجه است و می‌طلبد نهاد‌های ناظر بر این بخش نظارت بیشتری داشته باشند چرا که یکی از شروط بازگشایی نماد‌های استانی سهام عدالت پس از چندین سال همین برگزاری مجامع آنها اعلام شده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط