شنبه 21 مهر 1403 - 12:48

کد خبر 660287

شنبه 21 مهر 1403 - 10:52:51


احداث حدود ۶ کیلومتر خط انتقال فاضلاب محلات جنوبی شهر بوشهر


باشگاه خبرنگاران/ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: پروژه احداث شبکه فاضلاب حوزه جنوبی شهر بوشهر با سرعت قابل قبولی در دست اجرا بوده و ۶ کیلومتر خط انتقال آن احداث شده است.

ابوالحسن عالی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر اظهار داشت: فاضلاب این حوزه در ۲ فاز پیش بینی شده ک فاز یک پروژه با پیش بینی اعتبار ۱۵ هزار میلیارد ریال شامل ۹۰ کیلومتر شبکه و خط انتقال به همراه ۳ باب ایستگاه پمپاژ است.
وی بیان کرد: عملیات اجرایی این پروژه از هفته دولت سال گذشته آغاز شده و اکنون با سرعت قابل قبولی در حال اجرا است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۶ کیلومتر خط انتقال با سایز ۷۰۰ میلیمتر احداث شده است.
عالی ادامه داد: خط لوله یکهزار میلیمتر ورودی به ایستگاه پمپاژ مرکزی به عمق حدود ۸ متر و همچنین سازه‌های نگهبان ایستگاه‌های پمپاژ به روش DSM نیز در حال اجرا است. 
وی اضافه کرد: حدود ۱۵ کیلومتر لوله‌های شبکه خریداری و آماده اجرا شده و بخشی از فاز ۲ پروژه در بخش جنوب غربی شهر بوشهر نیز به زودی با تعیین پیمانکار وارد فاز اجرایی خواهد شد.
عالی عنوان کرد: پیش بینی می‌شود با توجه به تأمین بخشی از اعتبار پروژه و بهبود شرایط آب و هوایی، پیشرفت عملیات اجرایی در فصل جاری شتاب بیشتری پیدا کند.
وی یادآور شد: اجرا شبکه فاضلاب با هدف ارتقاء سطح بهداشت و سلامتی در شهر‌های ساحلی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است که این مهم تاکنون در شهر‌های بوشهر، گناوه و دیلم اجرایی شده است.
عالی تاکید کرد: احداث شبکه فاضلاب از پروژه‌های مهم و تاثیرگذار در بالا بردن سطح کیفیت زندگی شهرنشینی است که این مهم اکنون در محلات جنوبی بوشهر در دست اجرا است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط