شنبه 21 مهر 1403 - 14:44

کد خبر 660481

شنبه 21 مهر 1403 - 12:46:57


طرح وارنیش تراپی برای دانش‌آموزان ابتدایی در بوشهر اجرا می‌شود


مهر/ رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: طرح وارنیش تراپی برای دانش آموزان مقطع ابتدایی در شهرستان بوشهر با شروع سال تحصیلی جدید آغاز می‌شود.

حمید حبیبی نیا، رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر با بیان اینکه ۲۰ هزار ژل وارنیش فلوراید به مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه‌های سلامت توزیع شده است، اظهار کرد: از اول آبان ماه مرحله اول وارنیش تراپی برای دانش آموزان مقطع ابتدایی آغاز خواهد شد.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر بیان داشت: وارنیش فلوراید نوعی پوشش حفاظتی است که بر روی دندان‌ها قرار گرفته و باعث جلوگیری از ایجاد پوسیدگی و جلوگیری از پیشرفت پوسیدگی‌های موجود می‌شود.
کارشناس مسئول واحد دهان و دندان مرکز بهداشت شهرستان بوشهر نیز گفت: این ماده باهدف حفاظت از مینای دندان استفاده می‌شود، این روش حفاظت از دندان‌ها برای کودکان و به‌خصوص کودکان کم سن و سال ایده آل است چرا که استفاده آن آسان است.
فاطمه حسینی گفت: فلوراید بزرگ‌ترین کشف در زمینه علم دندانپزشکی در مورد جلوگیری از ایجاد پوسیدگی است، متخصصین، بیماران و شرکت‌های بیمه نیز فلوراید را به‌عنوان یک روش ایده آل پذیرفته‌اند
حسینی بیان داشت: به طور کلی شاخص DMFT در کودکان ۶ ساله در استان بوشهر ۴.۸ و در افراد ۱۲ ساله ۱.۳ است که این به معنای شیوع نسبتاً بالای پوسیدگی در کودکان است.
این کارشناس مسئول گفت: ارائه صحیح خدمات وارنیش تراپی توسط مراقبین سلامت و ارائه آموزش‌های لازم در خصوص طرز صحیح مسواک زدن و استفاده از نخ دندان، به همراه سایر خدمات پیشگیری قدم مثبتی در جهت بهبود بخشیدن به DMFT خصوصاً در کودکان خواهد بود.
وی گفت: در سال تحصیلی گذشته در مرحله دوم طرح وارنیش تراپی حدود ۱۸ هزار خدمت وارنیش تراپی به دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان بوشهر ارائه شده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط