شنبه 21 مهر 1403 - 16:53

کد خبر 660652

شنبه 21 مهر 1403 - 14:36:27


تعداد دانشجویان علمی کاربردی لرستان ۲.۵ برابر افزایش یافت


ایرنا/ سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان گفت: تعداد دانشجویان این دانشگاه طی ۲ سال اخیر ۲.۵ برابر افزایش یافته و به هشت هزار و ۳۱ نفر رسیده است.

محمدرضا جعفری، سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان در جلسه شورای معاونان در سالن جلسات این دانشگاه اظهار کرد: آمار جمعیت این دانشگاه مهرماه ۱۴۰۱ حدود سه هزار و هشت نفر بود که در پذیرش بعدی بهمن به چهار هزار و ۲۰ و بهمن ماه گذشته هم به هشت هزار و ۳۱ نفر رسید.
وی با اشاره به همکاری یک هزار و ۳۰۰ نفر مدرس با این دانشگاه افزود: طی ۲ فراخوان جذب مدرس در سال های ۱۴۰۱ و پارسال، ۳۴۰ مدرس جذب شدند و فراخوان امسال نیز در حال بررسی است.
وی اضافه کرد: ۱۷۰ نفر در سال ۴۰۱ و ۱۲۸ نفر پارسال کد مدرسی دریافت کردند و در فراخوان امسال ۴۵۰ نفر متقاضی شده اند که بررسی صلاحیت های علمی و تخصصی آنان در حال انجام است و با اولویت بومی گزینی انجام می شود.
سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان با بیان اینکه این نهاد از رویش های انقلاب اسلامی و موثر در حوزه شغلی کشور است افزود: وجه تمایز این دانشگاه در بخش مدرسان استفاده از خبره های شغلی با تجربه ۱۰ ساله در مهارت های خاص است که تاکنون ۳۴ مدرس خبره در حوزه های مختلف جذب شده اند و با دانشگاه همکاری دارند.
جعفری با بیان اینکه لازمه تحکیم جامعه اسلامی برخورداری از اقتصادی شکوفا است افزود: در این راستا ارائه آموزش های کاربردی با تناسب برنامه های درسی و تجهیزات تخصصی و به روز ضروری است تا با بهره مندی از مدرسان متخصص و نخبه های علمی، برای خلق دانش گام برداشت.
وی بیان کرد: طی سه سال اخیر اتفاقات خوبی در این دانشگاه با درک اهمیت کار، مهارت آموزی و کارآفرینی رقم خورده و این نهاد به عنوان دانشگاه مهارت آفرین، علم را با عمل پیوند زده و در راستای کاهش بیکاری گام های مهمی برداشته است.
وی با اشاره به استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در این دانشگاه بدون ایجاد بار مالی مازاد برای دولت یادآور شد: تنظیم سند آمایش و الگوی توسعه متوازن در این راستا در دستور کار قرار دارد و مبنای پذیرش دانشجو قرار گرفته است.
سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان با اشاره به کاهش کدهای رشته محل این دانشگاه از ۳۰۱ به ۲۲۸ مورد افزود: همچنین ۲۳ کدرشته محل جدید امسال اضافه شده که ماهیت های آموزش علمی نشات گرفته از بازار کار و رشته های شغلی مدنظر بوده است.
جعفری ادامه داد: به همین دلیل روزآمدی رشته ها را مبنا قرار داده ایم و بر شغل های نوظهور و کم هزینه تاکید شده است.
وی یکی از اقدامات اساسی این دانشگاه را اجرای برنامه تضمین اشتغال جوانان برشمرد و عنوان کرد: در این راستا نگاه به شغل و بازار کار مدنظر بود که سال گذشته ۷۳ درصد جامعه دانش آموختگان با این دیدگاه جذب بازار کار شده اند.
وی تصریح کرد: همچنین در تعامل با کارخانه داروسازی بایر افلاک ازنا و شرکت کارخانجات نساجی بروجرد، ۲ مرکز آموزش علمی کاربردی جدید با تضمین ۱۰۰ درصدی اشتغال راه اندازی و هرکدام با پنج کد رشته محل ایجاد شده اند.
جعفری با بیان اینکه مرکز جدید احیا شده هلال احمر لرستان نیز با تضمین اشتغال ۷۰ درصد در ۲ کد رشته محل فعالیت خود را آغاز کرده است گفت: هم اکنون 17 مرکز آموزش علمی کاربردی در استان فعال بوده و امسال ظرفیت پذیرش ۷۰۵ نفر با تضمین اشتغال در دانشگاه ایجاد شده است.
به گفته وی یکی از برنامه های دانشگاه تقویت زیست بوم فناوری و نوآوری است که برگزاری رویدادهای استارت آپی تقاضا محور و مساله محور از مهمترین این برنامه هاست و امسال هفت رویداد تدارک دیده شده است.
وی همچنین با اشاره به اخذ مجوز دفاتر کاریابی تخصصی افزود: این مجوز برای پنج مرکز اخذ شده است همچنین اخذ نخستین مجوز مراکز خدمات مشاوره شغلی و کارآفرینی امسال در استان محقق شد.
جعفری افزود: ۴۷ دوره کوتاه مدت طی سه سال اخیر برای ورود دانشجویان استان به بازار کار برگزار شده همچنین این دانشگاه با کسب ۱۲ مقام درون دانشگاهی، رتبه سوم جشنواره قرآن و عترت کشور را به خود اختصاص داد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط