شنبه 21 مهر 1403 - 16:52

کد خبر 660654

شنبه 21 مهر 1403 - 14:37:20


استیم می‌گوید کاربران مالک بازی‌های خود نیستند


دیجیاتو/ به صفحه خرید بازی استیم پیغامی اضافه شده که می‌گوید خرید محصول دیجیتال، فقط مجوز استفاده از آن در استیم را به شما ارائه می‌کند.

شرکت Valve مستقیم اعلام کرده کاربران استیم مالک بازی‌هایی که خریداری کرده‌اند، نیستند. این شرکت که صاحب پلتفرم استیم است، یادداشتی به صفحه پرداخت سرویس خود اضافه کرده که می‌گوید خرید محصول دیجیتال فقط مجوز استفاده از آن در استیم را به شما ارائه می‌کند.

همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، سبد خرید خود را که باز می‌کنید، این پیغام قبل از پرداخت هزینه نمایش داده می‌شود. نشریه ورج در گزارش خود تأیید‌ کرده این پیغام در نسخه دسکتاپ استیم نمایش داده می‌شود اما ظاهراً روی نسخه موبایل قابل‌مشاهده نیست.

همچنین برخی کاربران Reddit در هفته گذشته چنین تغییری را در استیم مشاهده کرده بودند.

تغییر استیم باتوجه‌به قانونی جدید
هرچند Valve هنوز بیانیه‌ای دراین‌باره منتشر نکرده، احتمالاً قانون جدیدی باعث اضافه‌ شدن این پیغام شده است. ایالت کالیفرنیا قانونی دارد که از سال آینده اجرا می‌شود؛ طبق آن، فروشگاه‌های دیجیتال مانند استیم، باید اعلام کنند کاربران فقط مجوز محصولات خود را خریداری می‌کنند؛ زیرا برخی شرکت‌ها مانند یوبیسافت و پلی‌استیشن خریدهای دیجیتال را از کتابخانه‌های کاربران حذف می‌کنند. این کار آن‌ها را از بازی یا تماشای فیلم و سریال بازمی‌دارد.

«گوین نیوسام»، فرماندار کالیفرنیا، این قانون را که AB 2426 نام دارد، ماه گذشته امضا کرد. این قانون برای نسخه‌های آفلاین اعمال نمی‌شود و فقط برای نسخه‌های دیجیتالی بازی‌های ویدیویی، موسیقی، فیلم‌ها، نمایش‌های تلویزیونی یا کتاب‌های الکترونیکی که فروش آنلاین دارند، باید در نظر گرفته شود.

شرکت‌ها اگر نتوانند محدودیت‌های خرید دیجیتال را واضح توضیح بدهند (این قانون را رعایت نکنند)، ممکن است به‌دلیل تبلیغات نادرست جریمه شوند؛ بنابراین می‌توان گفت Valve با تغییر خود تلاش کرده از جریمه این قانون اجتناب کند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط