شنبه 21 مهر 1403 - 14:49

کد خبر 660285

شنبه 21 مهر 1403 - 11:40:00


اجرای طرح «قاضی در مدرسه» در استان سمنان


فارس/ اجرای طرح «قاضی در مدرسه» در دستور کار دادگستری استان سمنان قرار گرفت.

جلسه هم‌اندیشی با موضوع اجرای طرح «قاضی در مدرسه» در شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه صبح امروز به میزبانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در سالن همایش شهید عین‌علیان مرکز استان سمنان برگزار شد.

زین‌العابدین حسام، سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان سمنان گفت: این جلسه مشترک بین مسؤولین قضائی مربوطه در مرکز استان و شهرستان‌های مهدی‌شهر و سرخه با مدیرکل آموزش و پرورش استان و برخی از معاونان و جمعی از مدیران مدارس آموزش و پرورش شهرستان سمنان، جهت تبادل نظر و هم‌افزایی به‌منظور اثربخشی دوره‌های آموزشی «قاضی در مدرسه» برگزار شد تا با شناسایی چالش‌های احتمالی و رفع مسائل، اجرای صحیح این طرح به‌خوبی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: در طرح پیشگیرانه «قاضی در مدرسه» تلاش بر آن است، با توجه به اهمیت پیشگیری‌های رشد مدار، ارتباط بین مدارس و قضات دادگستری تقویت و سطح دانش این قشر از جامعه با بهره‌مندی از تجارب قضائی تقویت شود و در نهایت مصون‌سازی از آسیب‌های اجتماعی اتفاق بیفتد.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان سمنان با اشاره به نتایج حاصل از برگزاری این جلسه هم‌اندیشی گفت: در مرحله نخست، ۲ گام در دستور کار قرار گرفته است.

حسام بیان کرد: در گام نخست، به لحاظ استقبال چشمگیر برخی از قضات دادگستری استان سمنان و همکاری مؤثر اداره کل آموزش و پرورش استان، تمرکز اجرای این برنامه در مناطق و مدارس منتخب حاشیه‌نشین و پرجمعیت بوده و در گام دوم، اجرای این طرح برای والدین دانش‌آموزان، معلمان و مدیران مدارس باشد تا علاوه بر استمرار در برگزاری دوره‌ها، با اجرای مطلوب این طرح زمینه‌های بارزترین آسیب‌های اجتماعی شناسایی، کنترل و کاهش یابد.

سیدجمال وزیری، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در این جلسه گفت: با توجه به وجود آسیب‌های اجتماعی بین دانش‌آموزان و تحلیل‌های راهگشایی که در این جلسه مطرح شد، این استقبال و آمادگی برای تمامی مدارس سراسر استان وجود دارد تا شاهد رشد و افزایش سطح دانش حقوقی این قشر آینده‌ساز جامعه باشیم.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط