شنبه 21 مهر 1403 - 16:47

کد خبر 660663

شنبه 21 مهر 1403 - 14:40:36


مشکل ۷ ساله کمبود آب آشامیدنی ۲ روستای مینودشت برطرف شد


ایرنا/ فرماندار مینودشت از رفع مشکل هفت ساله کمبود آب آشامیدنی ۲ روستای کوهستانی «صفی آباد و توسکاچال» از توابع کوهسارات این شهرستان خبر داد و گفت: آب پایدار برای اهالی این ۲ روستا فراهم است.

فرامرز دیلم‌کتولی، فرماندار مینودشت در حاشیه بازدید از پروژه آبرسانی به ۲ روستای کوهستانی مینودشت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای رفع معضل کمبود آب آشامیدنی این ۲ روستا با سه هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت افزون بر ۲۴۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی اضافه کرد: رفع مشکل کمبود آب آشامیدنی این ۲ روستا از سال ۱۳۹۶ در دستور کار متولیان شرکت آب و فاضلاب گلستان و مینودشت قرار گرفت.

دیلم کتولی یادآور شد: تا قبل از انجام این پروژه، اهالی ۲ روستای صفی آباد و توسکاچال که از آب چشمه استفاده می‌کنند به سبب خشکسالی و کم آبی این منبع تامین، کمتر از یک ساعت در شبانه روز از آب آشامیدنی بهره‌مند بودند.

فرماندار مینودشت ادامه داد: برای رفع کم آبی اهالی این ۲ روستا از آب چشمه منطقه موسوم به «شکارگاه» با احداث سه ایستگاه پمپاژ و هفت کیلومتر خط انتقال استفاده شد.

وی افزود: بازسازی مخزن قدیمی ذخیره آب روستا و احداث شبکه برق جدید برای انتقال آب چشمه از دیگر اقدامات انجام شده برای رفع کمبود آب آشامیدنی ۲ روستای صفی آباد و توسکاچال مینودشت بوده است.

دیلم کتولی اضافه کرد: مشکل کمبود آب آشامیدنی از عوامل اصلی مهاجرت اهالی این ۲ روستا بود که امیدواریم شاهد بازگشت دوباره آنها به زادگاهشان باشیم.

آخرین خبر گلستان در اینستاگرام :


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط