یک‌شنبه 22 مهر 1403 - 12:49

کد خبر 661554

یک‌شنبه 22 مهر 1403 - 11:40:00


یک رأس میش وحشی به پارک پردیسان بجنورد منتقل شد


فارس/ رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شیروان گفت: یک رأس بره میش وحشی که توسط یکی از همیاران از شیرخوارگی بزرگ شده بود، بعد از بالغ‌شدن به سایت تکثیر و نگهداری حیات‌وحش پردیسان بجنورد منتقل شد.

میثم باقری، رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شیروان اظهار کرد: یک رأس بره میش وحشی که توسط یکی از همیاران از شیرخوارگی بزرگ شده بود، بعد از بالغ‌شدن به سایت تکثیر و نگهداری حیات‌وحش پردیسان بجنورد منتقل شد.

وی گفت: در سال جاری تعداد چهار رأس بره گونه شیرخوار نابالغ قوچ و میش وحشی و یک رأس قوچ بالغ مریض و بیمار توسط همیاران به اداره محیط‌زیست تحویل شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شیروان افزود: قوچ وحشی حدوداً ۳ساله، باتوجه‌به گفته اهالی در روستای گلیان به دلایل نامشخص به روستا نزدیک شده که تعداد زیادی سگ‌های گله و جمعی از افراد به مدت طولانی آن را تعقیب کرده بودند تا حیوان را زنده‌گیری کرده بودند و بعد از تحویل به اداره محیط‌زیست شهرستان و معاینات دامپزشکی پس از دو روز تلف شده که علت آن بیماری انگلی استروس اویس و احتمالاً خونریزی داخلی ناشی از تعقیب طولانی حیوان بوده است.

وی تصریح کرد: در خصوص بره‌های تحویلی به اداره که به همیاران محیط‌زیست تحویل داده شده تا نگهداری و بالغ شوند، تعداد دو رأس بره به دلیل بیماری آنتروتوکسیمی تلف گردید و تعداد دو رأس بره بالغ گردیده که یک رأس بره به پارک پردیسان منتقل و یک رأس بره دیگر ظرف روزهای آتی به پارک پردیسان باباامان بجنورد منتقل خواهد شد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط