یک‌شنبه 22 مهر 1403 - 12:49

کد خبر 661561

یک‌شنبه 22 مهر 1403 - 11:50:00


حوادث طبیعی ۵۴۰۰ میلیارد تومان به مازندران خسارت زد


مهر/ مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: حوادث مختلف بیش از پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان خسارات طی یکسال گذشته به استان خسارت زده است.

حسینعلی محمدی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با اظهار این که خسارات زیادی بر جوامع براثر حوادث و بلایای طبیعی وارد می‌شود، اظهار داشت: تغییر اقلیم تکرارپذیری رخدادها و تاثیرپذیری بر جوامع انسانی را افزایش داده است.

وی گفت: در سال قبل در دنیا ۲۵۰ میلیارد دلار خسارت ناشی از بلایای طبیعی داشتیم و این میزان در کشور ما سالانه پنج میلیارد دلار بوده است و ایران جزو ۱۰ کشور بلاخیر است.

وبا اظهار این که ۲۸ حادثه از ۳۳ حادثه سالانه در استان رخ می‌دهد، گفت: مازندران در صدر استان‌های پرمخاطره کشور از نظر تعدد و تنوع بلایای طبیعی است و سالانه دو هزار و ۹۰۰ تا سه هزار نفر تحت حوادث مختلف در کشور جان خود را از دست می‌دهند.

محمدی با عنوان این که سالانه یک میلیون نفر از جمعیت در کشور تحت تأثیر حوادث هستند، تاکید کرد: باید فرهنگ ایمنی را ترویج دهیم تا ظرفیت ایجاد شود و بتوانیم فضایی را فراهم کنیم تا مردم زیست ایمنی داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با بیان این که صدر مخاطرات استان سیلاب است، گفت: امسال شش نفر را براثر سیلاب ۶ خرداد و ۵ تیرماه در چالوس و سوادکوه از دست دادیم و پنج هزار و ۴۶۶ میلیارد تومان خسارت به زیرساخت‌ها وارد کرد.

وی بر لزوم حفظ و رعایت بستر و حریم رودخانه‌ها و انهار برای پیشگیری از خسارات طبیعی تاکید کرد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط