یک‌شنبه 22 مهر 1403 - 14:47

کد خبر 661563

یک‌شنبه 22 مهر 1403 - 10:48:16


۳۰۰ تن سیب زیردرختی از باغداران لرستان خریداری شد


ایرنا/ مدیرکل تعاون روستایی لرستان گفت: ۳۰۰ تن سیب زیردرختی(صنعتی) همزمان با آغاز فصل برداشت از اوایل مهرماه جاری تاکنون به منظور حمایت از باغداران استان خریداری شده است.

خرید و فروش سیب زیردرختی و معاملات میوه مورد نیاز کارخانجات کنسانتره که از نوع درجه سه می باشد با کمترین قیمت پیشنهادی فروش برای صاحبان صنایع تولید آبمیوه و کنسانتره عرضه می شود"
غلامعلی فتحی، مدیرکل تعاون روستایی لرستان اظهار کرد: سیب درختی درجه سه تنها استفاده صنعتی داشته و هرساله تعاون روستایی استان به منظور جلوگیری از ضرر و حمایت از باغداران استان اقدام به خریداری این نوع سیب و ارسال به کارخانجات می نماید.
وی با اشاره به اینکه عمده محصول تولیدی سیب استان متعلق به شهرستان بروجرد است؛ افزود: هر کیلوگرم سیب درجه سه توسط اتحادیه های تعاون روستایی استان به قیمت ۳۹ هزار ریال از باغداران خریداری می شود؛ همچنین هزینه بارگیری، تخلیه و نگهداری در سردخانه نیز هر کیلوگرم ۴۵ هزار ریال است که توسط خریدار (کارخانه مربوطه) پرداخت می شود.
مدیرکل تعاون روستایی لرستان با بیان اینکه پیش بینی می شود بیش از یک هزار تن سیب درختی درجه سه تا پایان آبان از باغداران استان خریداری شود؛ تصریح کرد: محصولات خریداری شده در کارخانجات فرآوری به کنستانتره، پوره، آبمیوه، مربا، مارمالاد و لواشک تبدیل خواهد شد.
فتحی گفت: در حال حاضر تنها ۲ کارخانه فرآوری در استان وجود دارد که روزانه ۱۰ تن از محصولات خریداری شده در اختیار آنها قرار می گیرد و مابقی به مناطقی از کشور همچون ساوه، اصفهان و شیراز ارسال می شود.
بیش از چهار هزار هکتار باغ سیب در لرستان وجود دارد و سالانه ۷۵ هزار تن محصول با کیفیت از این سطح برداشت می شود همچنین شهرستان بروجرد با برداشت سالانه بیش از ۴۰ هزار تن ۶۵ درصد سیب استان را تولید می‌کند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط