یک‌شنبه 22 مهر 1403 - 18:47

کد خبر 661934

یک‌شنبه 22 مهر 1403 - 14:36:24


دانشگاه علوم پزشکی کردستان رتبه ۸۰۰-۶۰۱ دانشگاه های جهان را کسب کرد


ایرنا/ مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: این دانشگاه در جدیدترین نتایج رتبه بندی دانشگاه های جهان تایمز در سال ٢٠٢۵ موفق به کسب رتبه ٨٠٠-۶٠١ شد.

یدالله زارع زاده، مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: این رتبه بندی بر اساس ١٨ شاخص عملکردی در حوزه‌های آموزش، محیط پژوهش، کیفیت پژوهش، چشم انداز بین المللی و ارتباط با صنعت دانشگاه های جهان مورد ارزیابی قرار می دهد.
وی افزود: رتبه بندی دانشگاهی تایمز یکی از جامع ترین و شناخته شده ترین نظام های ارزیابی دانشگاهی است، بنابراین سالانه شاهد رشد تعداد دانشگاه های شرکت کننده در این رتبه بندی هستیم.
مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: از میان بیش از ۲۹ هزار دانشگاه ثبت شده در جهان، تعداد ۲ هزار و ۹۲ دانشگاه از ١١۵ کشور جهان در ارزیابی سال ٢٠٢۵ وارد شدند و از این تعداد ٨۴ دانشگاه ایرانی در این رتبه بندی قرار گرفتند که دانشگاه علوم پزشکی کردستان با کسب رتبه ٨٠٠ -۶٠١ جهانی و پنجم کشوری جزو دانشگاه های برتر جهان شد.
زارع زاده اضافه کرد: دانشگاه های آکسفورد، موسسه فناوری ماساچوست و دانشگاه هاروارد به ترتیب رتبه های اول تا سوم جهانی را کسب کردند و دانشگاه های صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر و علم و صنعت ایران نیز در رده برترین دانشگاه های ایرانی قرار گرفتند.
وی با اشاره به ثبت نام بیش از ۲۰۰ نفر از داوطلبان غیر ایرانی برای سال تحصیلی جاری و استقبال بسیار خوب داوطلبان خارجی از تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی کردستان در سال های گذشته، این امر را وابسته به رتبه علمی جهانی دانشگاه و برنامه ریزی برای بین المللی سازی دانشگاه عنوان کرد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط