دوشنبه 23 مهر 1403 - 15:57

کد خبر 662795

دوشنبه 23 مهر 1403 - 13:00:00


بانوی کاراته‌کا همدان با نشان جهانی تاریخ‌ساز شد


ایرنا/ رئیس هیات کاراته همدان گفت: "یلدا نقی بیرانوند" کاراته کا اهل شهرستان کبودرآهنگ با کسب نشان برنز جهان در ورزش این استان تاریخ ساز شد.

سیدمهدی وفایی، رئیس هیات کاراته همدان اظهار کرد: بیرانوند در ترکیب تیم ملی کاراته رده سنی امید کشورمان عازم مسابقات جهانی ایتالیا شده بود و در نخستین تجربه حضورش توانست به مدال برسد.

وی بیان کرد: مدال برنز بیرانوند برای نخستین بار در تاریخ ورزش همدان به ثمر نشست و افتخار ارزنده‌ای برای جامعه کاراته استان است.

وفایی ادامه داد: بیراوند پس از موفقیت در مسابقات آسیایی، در اولین تجربه حضورش در مسابقات کاراته قهرمانی جهان نیز موفق ظاهر شد و نام خود را در ویترین افتخارات ورزش استان همدان و کشور ماندگار کرد.

وی افزود: سیزدهمین دوره پیکارهای کاراته قهرمانی رده‌های پایه جهان در کشور ایتالیا برگزار شد و در وزن منفی ۵۰ کیلوگرم یلدا نقی بیرانوند موفق شد با نتیجه ۶ بر صفر "ریم دوآری" حریف مراکشی خود را شکست داده و مدال برنز این دوره از رقابت‌ها را کسب کند.

وی خاطرنشان کرد: این کاراته کا همدانی تا پیش از رسیدن به دیدار رده‌بندی حریفانی از کانادا و ترکیه را شکست داد و در بازی سوم پنج بر سه نتیجه را به اسگاردلی از کرواسی واگذار کرد و به جدول شانس مجدد رفت، سپس در این گروه ۱۰ بر ۹ سارا اوناس از الجزایر را برد و راهی دیدار رده‌بندی شد.

وی یادآور شد: برنامه‌ریزی لازم برای استقبال باشکوه از این بانوی تاریخ ساز کاراته انجام شده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط