دوشنبه 23 مهر 1403 - 19:50

کد خبر 663111

دوشنبه 23 مهر 1403 - 15:50:21


۳۹ معلم روشندل در آموزش و پرورش فارس استخدام شدند


ایرنا/ مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: در مسیراجرایی شدن قانون بکارگیری معلولان در دستگاه‌های اجرایی، ۳۹ نفر از معلم روشندل در این استان استخدام شدند.

فرشید قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش فارس در آیین دانش‌آموزی گرامیداشت روز جهانی عصای سفید، اعلام کرد: باید عزت نفس را در دانش آموزان بانیازهای ویژه تقویت کنیم و ارتقا دهیم و آموزش و پرورش نیز وظیفه دارد زمینه تحصیلات مناسب آنها را فراهم کند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه ۱۱۰ دانش اموز نابینا و نیمه بینا در مدرسه شوریده شیرازی مشغول تحصیل هستند، بیان کرد: یکی از وظایف آموزش و پرورش فراهم کردن زمینه بهبود تحصیلات و یادگیری این دانشآموزان است و به همین دلیل تلاش شده تا بهترین معلمان را در این آموزشگاه به کار گرفته شود.
قاسمی اعلام کرد: نمایشگاهی از تازه‌ترین دستاوردهای موثر در یادگیری دانش آموزان نابینا و کم بینا در نگارخانه اداره‌کل آموزش و پرورش بر پا شده است تا معلمان از این تجهیزات کمک آموزشی در آموزش دانش آموزان روشندل استفاده کنند
مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه ۱۱۰ دانش اموز نابینا و نیمه بینا در مدرسه شوریده شیرازی مشغول تحصیل هستند، بیان کرد: یکی از وظایف آموزش و پرورش فراهم کردن زمینه بهبود تحصیلات و یادگیری این دانش آموزان است و به همین دلیل تلاش شده تا بهترین معلمان را در این آموزشگاه به کار گرفته شود.
بیست و سوم مهر برابر با پانزدهم اکتبر از طرف سازمان ملل، روز جهانی نابینایان یا روزعصای سفید نام‌گذاری شده است.
این روز فرصتی برای آگاهی‌رسانی به افراد جامعه برای شناخت عصای سفید به‌عنوان نماد و نشانه حضور مستقل نابینایان و کم‌بینایان در جامعه است.
در زمان حاضر بیش از ۸۰۰ دانش‌آموز نابینا و نیمه بینا در مدارس ویژه و عادی استان فارس تحصیل می‌کنند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط