دوشنبه 23 مهر 1403 - 20:50

کد خبر 663245

دوشنبه 23 مهر 1403 - 18:28:18


افزایش ازدواج و کاهش تولد در هشترود


ایرنا/ فرماندار هشترود از افزایش ازدواج در ۶ ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: در این مدت تولد نیز کاهش جزئی داشت. 

فرید قشلاقی، فرماندار هشترود بیان کرد: در نیمه نخست امسال ۲۱۱ مورد ازدواج صورت گرفت در صورتی که در سال گذشته این رقم ۱۹۱ مورد بود.
وی همچنین از کاهش ۸.۳۰ درصدی تولد در این مدت هم خبر داد و بیان کرد: در سال گذسته ۳۱۲ مورد تولد ثبت شده بود که این رقم طی امسال به ۲۸۶ مورد رسید.
قشلاقی همچنین از کاهش طلاق به میران ۲۱.۰۹ درصد یعنی ۱۴ مورد کمتر نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و گفت: آمار ۳۶ دوقلو در این شهرستان ثبت شده است که از بهزیستی مستمری می‌گیرند.
امام جمعه هشترود نیز در این جلسه از عملکرد بانکها در اعطای تسهیلات فرزندآوری و همچنین تخصیص نیافتن زمین برای جوانی جمعیت انتقاد کرد و گفت: متاسفانه برای جوانی جمعیت زمین در اختیار جوان شهرستان قرار نگرفته است و مردم گلایه‌مند هستند.
حجت‌الاسلام حسن جعفریان افزود: بانکها طبق قوانین باید تسهیلات فررندآوری و ازدواج را در اسرع وقت پرداخت کنند اما عده‌ای یکسال است در نوبت هستند.
به گفته وی بانک‌های شهرستان در پرداخت تسهیلات مسکن روستایی هم سلیقه‌ای عمل می‌کنند و مسئولان شهرستانی و استانی باید برای حل این مشکل پیش قدم شوند.

بنا به این گزارش افزایش آمار ازدواج در صورتی روند جوانی جمعیت را تقویت می‌کند که فرزندآوری نیز مورد توجه زوجین قرار گیرد و فرهنگ غلط «فرزند کمتر، زندگی بهتر» کنار گذاشته شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط