دوشنبه 23 مهر 1403 - 20:47

کد خبر 663255

دوشنبه 23 مهر 1403 - 18:43:26


دیدار و رایزنی لاوروف و نماینده صلح پاپ درباره اوکراین


ایرنا/ وزارت امور خارجه روسیه امروز (دوشنبه) اعلام کرد که «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه با کاردینال «ماتئو زوپی» رئیس ماموریت صلح واتیکان درباره اوکراین، در مسکو دیدار و درباره همکاری در حوزه بشردوستانه گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای تصریح کرد: «در این گفت‌وگو، طرفین به تفصیل در مورد همکاری در حوزه بشردوستانه در خصوص درگیری در اطراف اوکراین بحث کردند و به تعدادی از موضوعات مهم در دستور کار دوجانبه و بین‌المللی اشاره کردند. توسعه سازنده گفت‌وگوهای روسیه-واتیکان نیز مورد توجه قرار گرفت».

بر اساس این گزارش، ماتئو زوپی فرستاده صلح پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان درباره بحران اوکراین، امروز دوشنبه وارد مسکو شد تا تلاش‌ها برای تبادل زندانیان را ارزیابی کند.

پیشتر گزارش شده بود که پاپ فرانسیس، ماتئو زوپی کاردینال ایتالیایی را به کی‌یف، مسکو، واشنگتن و پکن فرستاده تا در مورد تحولات اوکراین و برقراری صلح رایزنی کند.

همچنین ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز جمعه با رهبر کاتولیک‌های جهان در واتیکان دیدار کرد.

پاپ فرانسیس پیشتر در حالی که از برخی کشورها خواست با کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین «بازی نکنند»، گفته بود: به نظر من، منافع این جنگ صرفا به مشکل اوکراین و روسیه مربوط نمی‌شود بلکه به فروش و تجارت سلاح نیز ربط دارد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط