سه‌شنبه 24 مهر 1403 - 10:50

کد خبر 663687

سه‌شنبه 24 مهر 1403 - 09:10:00


تولید بیش از ۹ هزار تن گوشت قرمز در استان سمنان


فارس/ سرپرست اداره کل امور عشایر استان سمنان با بیان اینکه امسال تسهیلات پرواربندی دام سبک به عشایر استان سمنان قابل پرداخت است گفت: عشایر استان سالانه بیش از ۹ هزار تن گوشت قرمز تولید می‌کنند.

علی اکبر افضلی، سرپرست اداره کل امور عشایر استان سمنان اظهار کرد: از متقاضیان تسهیلات پرواربندی دام سبک خواست تا برای انجام امور اولیه دریافت تسهیلات به ادارات امور عشایر شهرستان مراجعه کنند.

وی افزود: این تسهیلات در دو بخش مناطق برخوردار و مناطق کمتر برخوردار اعطا می‌شود که بر اساس تقسیم‌بندی مناطق و بر اساس شاخص‌های برخورداری، به عشایر هر منطقه تخصیص پیدا می‌کند.

سرپرست اداره کل امور عشایر استان سمنان اضافه کرد: این تسهیلات از نوع تأمین «سرمایه در گردش» مورد نیاز اجرای طرح‌های پرواربندی دام عشایر با اصلاح و افزایش ضریب تبدیل گوشت قرمز و از محل اعتبارات ترکیبی صندوق توسعه ملی و بانک کشاورزی است.

افضلی دوره بازگشت این تسهیلات را یک ساله عنوان کرد و گفت: سقف اعطای انفرادی به عشایر ۲ میلیارد ریال و اعطا به تشکل‌ها تا سقف ۴۰ میلیارد ریال تعیین شده است.

وی با بیان اینکه بهره بانکی این تسهیلات بسته به نوع منطقه ۲۰.۵ یا ۲۱.۵ درصد است، خاطرنشان کرد: هرچند لازم است با مشارکت بانک در اجرای تعهد سهم مشارکت، نرخ بهره ترکیبی مانند سنوات ابتدایی این طرح کاهش و به ۱۰ تا ۱۴ درصد برسد.

سرپرست اداره کل امور عشایر استان سمنان ابراز امیدواری کرد تا با اعظای این تسهیلات به عشایر استان گامی در را از سوی این قشر مولد کشور و لسالت سنتلت برداشته شود.

افضلی گفت: کمک به تأمین تقاضای بازار داخل و خارج استان، معیشت و اقتصاد خانوار عشایری نیز حماز دیگر اهداف اعطای تسهیلات به عشایر استان سمنان است.

وی خاطرنشان کرد: عشایر استان با در اختیار داشتن حدود ۶۰ درصد دام سبک استان سمنان، سالانه بیش از ۹هزار تن گوشت قرمز باکیفیت و سالم تولید می‌کنند که این اقدام آنها نقش مهمی در تأمین امنیت غذایی استان و کشور دارد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط