سه‌شنبه 24 مهر 1403 - 19:54

کد خبر 664351

سه‌شنبه 24 مهر 1403 - 15:49:54


کاهش ۶ درصدی قتل در لرستان


باشگاه خبرنگاران/ رئیس پلیس آگاهی لرستان گفت: آمار قتل استان در شش ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد کاهش پیدا کرده است.

سرهنگ عبدالرضا رخشان، رئیس پلیس آگاهی لرستان امروز صبح در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات پلیس آگاهی استان برگزار شد، با اشاره به اینکه ۹۷ درصد جرائم در کل کشور مربوط به سرقت است و جرائم جنایی تنها دو درصد جرائم را شامل می‌شود، اظهار کرد: یک درصد از کل جرائم خرد کشور مربوط به استان است و خوشبختانه جرائم خشن در لرستان کم‌رنگ است.
وی بیان کرد: بحث پیشگیری از سرقت در بین ادارات و دستگاه‌های اجرایی تقسیم شده است که ضمن خودمراقبتی در بحث امنیت اجتماعی به ما کمک می‌کنند.
رئیس پلیس آگاهی لرستان با اشاره به اینکه شهرداری برابر بند پ ماده ۱۰۸ برابر برنامه ششم دوربین‌های مداربسته را در مراکز و اماکن تجاری نصب‌کرده است، گفت: این موضوع به کاهش سرقت در استان کمک قابل‌توجهی کرده است، مخابرات هم با نصب دوربین مداربسته به‌صورت رایگان به کاهش سرقت کمک می‌کند.
رخشان معتقد است؛ اگر هشدار‌های پلیس رعایت شود سرقت‌ها کاهش پیدا می‌کند، به‌عنوان نمونه مالکین به ایمنی ساختمان‌ها توجه کنند.
وی افزود: اداره تشخیص هویت تمام نمونه‌ها در صحنه‌های جنائی و سرقت‌ها و کشف‌های علمی در آنجا جمع می‌شوند و در این راستا سامانه بیومتریک از طریق قرنیه چشم مجرمین شناسایی می‌شوند.
رئیس پلیس آگاهی لرستان افزود: متهمین و سارقین سابقه‌دار با پابند الکترونیک به‌صورت شبانه‌روزی پایش و رصد می‌شوند که تأثیر فراوانی در بحث کاهش سرقت دارند.
رخشان با اشاره به اینکه ۶۷ درصد سرقت‌ها خرد هستند، گفت: باتوجه‌به اینکه ضایعاتی‌ها خریدار سرقت‌های خرد هستند به همین دلیل انتقال آنها را به خارج از شهر انتقال دادیم.
وی گفت: تاکنون ۶۰ درصد از انتقال ضایعاتی‌ها انجام شده و قرار است تا پایان امسال این کار نهایی شود.
رئیس پلیس آگاهی لرستان با اشاره به کاهش ۱۵ درصدی سرقت در شش ماه ابتدایی سال افزود: در شش ماه ابتدایی سال همچنین شاهد افزایش ۳۵ درصدی کشفیات بوده‌ایم.
به گفته رخشان از ابتدای سال تاکنون ۷۵ باند سرقت شناسایی و متلاشی شده است و در این راستا ۲۴۷ نفر سارق دستگیر و ۷۴۲ فقره سرقت کشف شده است.
وی با اشاره به کاهش ۶۲ درصدی کلاهبرداری در استان گفت: در خواست ما از شهروندان این است که پیامک‌های مربوط به معیشت و یارانه و موارد دیگر را باز نکنند.
رئیس پلیس آگاهی لرستان با اشاره به کاهش ۶ درصدی قتل در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزود: ۱۰۰ درصد از مظنونین به قتل در استان شناسایی و دستگیر شده‌اند.
رخشان تاکید کرد: امنیت مردم خط قرمز پلیس است و قطعا با مخلان امنیت از جمله سارقان برخورد جدی انجام می‌شود.


پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط