سه‌شنبه 24 مهر 1403 - 19:51

کد خبر 664444

سه‌شنبه 24 مهر 1403 - 17:14:04


سفر قریب‌الوقوع ملونی به لبنان


ایرنا/ نخست وزیر ایتالیا طی سخنانی در پارلمان این کشور گفت که طی سفر به لبنان درصدد اطمینان از امنیت نیروهای کشورش خواهد بود که در قالب نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان (یونیفل) خدمت می‌کنند.

به گزارش رویترز، جورجیا ملونی امروز سه شنبه گفت که قصد دارد طی سفر به لبنان از وضعیت امنیت نیروهای نظامی این کشور در یونیفل اطمینان حاصل کند.
ایتلیا بیش از هزار سرباز ارتش خود را در قالب ماموران حافظ سازمان ملل متحد به لبنان اعزام کرده است. ارتش ایتالیا همچنین تحت برنامه‌ای موسوم به MIBIL به آموزش نیروهای مسلح محلی در لبنان مشغول هستند.

ملونی طی سخنانی در مجلس سنای این کشور گفت که اعتقاد دارد موضع نظامیان صهیونیستی در حمله به نیروهای یونیفل «غیرقابل توجیه» است.

او بدون ارائه جزئیات در مورد زمان سفر خود به لبنان گفت: از قبل برنامه ریزی شده است که من به لبنان بروم همان طور که «تاجانی» (آنتونیو تاجانی وزیر خارجه ایتالیا) هفته آینده به اسرائیل (اراضی اشغالی) و فلسطین سفر خواهد کرد.

ملونی در سخنانش مقابل نمایندگان پارلمان گفت که در هر صورت اقدامات رژیم اسرائیل قابل قبول نیست و او این موضع ایتالیا را به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل انتقال داده است.

شورای امنیت سازمان ملل دیروز دوشنبه پس از اینکه چندین مواضع حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان مورد حمله قرار گرفت، ابراز نگرانی کرد و بدون ذکر نام رژیم صهیونیستی از همه طرف‌ها خواست به امنیت پرسنل و اماکن مربوط به یونیفل احترام بگذارند.

به گفته سازمان ملل، از زمان شروع عملیات زمینی ارتش رژیم صهیونیستی در لبنان در اول اکتبر، مواضع یونیفل ۲۰ بار از جمله با شلیک مستقیم و حادثه روز یکشنبه که دو تانک اسرائیلی از دروازه های یک پایگاه یونیفل منفجر شدند، تحت تاثیر قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، آنتونیو تاجانی وزیر امور خارجه ایتالیا نیز طی سخنانی با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی به مواضع نیروهای یونیفل در لبنان اظهار کرد: همان طور که پیش از این هم اعلام کرده‌ایم، باز هم تکرار می‌کنیم که آنچه در ارتباط با حمله ارتش (رژیم) اسرائیل به نیروهای یونیفل در لبنان اتفاق افتاده، غیرقابل قبول است.

وی با بیان اینکه ما از لبنان فرار نمی‌کنیم تاکید کرد: نیروهای ایتالیایی در یونیفل با وجود حملات ارتش (رژیم) اسرائیل مواضع خود را ترک نخواهند کرد زیرا این سازمان ملل است که باید درباره خروج احتمالی نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان از پایگاه‌های خود تصمیم بگیرد.

تاجانی در ادامه با اشاره به اینکه سربازان ایتالیایی همیشه به وظیفه خود عمل کرده‌اند، خاطرنشان کرد: نیروهای ما هیچ وقت به خاطر مشکلاتی که در راه انجام وظایف محوله به آنها وجود دارد، از انجام این وظایف کوتاهی نکرده‌اند و در لبنان نیز مانند همیشه در انجام ماموریت‌های خود کوتاهی نخواهند کرد.


پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط