چهارشنبه 25 مهر 1403 - 15:57

کد خبر 665228

چهارشنبه 25 مهر 1403 - 11:43:39


مخترع فارس بخشی از عواید اختراع خود را صرف آزادسازی زندانیان غیرعمد کرد


باشگاه خبرنگاران/ احمد ابراهیمی، مخترع و پژوهشگر شاخص کشور بخشی از عواید اختراع خود را به آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد اختصاص داد.

احمد ابراهیمی، مخترع و پژوهشگر شاخص کشور بخشی از عواید اختراع خود را به آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد اختصاص داد.
این خیِّر استان فارسی با وجود افتخارآفرینی‌های مکرر، به خاطر حب وطن، هرگز مهاجرت نکرده و حتی توانسته در جشنواره‌ها و المپیاد‌های بین‌المللی و کشوری بار‌ها برای میهنش افتخارآفرینی کند.
علاوه بر این احمد ابراهیمی عمده شهرت خود را مرهون ثبت اختراع جهانی در حوزه مهندسی پزشکی است و وی با این اختراع موفق به دریافت برجسته‌ترین عنوان در زمینه اختراعات (INV) از سوی فدراسیون جهانی مخترعان (IFIA) شد.
تیم پنج نفره استان فارس به سرپرستی احمد ابراهیمی در ششمین المپیاد رباتیک و مکاترونیک کشوری آرموکاپ، مدال طلا به همراه جایزه ویژه دانشگاه TITU بلژیک را از آن خود کردند.
کسب مدال طلای جشنواره بین المللی ثبت اختراعات به میزبانی ژاپن (Wiipa) و دریافت جایزه ویژه این جشنواره، کسب مدال نقره جشنواره بین‌المللی ثبت اختراعات به میزبانی دانشگاه جورجیای آمریکا، کسب مدال نقره جشنواره بین‌المللی ثبت اختراعات سوئیس (IFIA INV) ویژه اعضای فدراسیون در سال ۲۰۲۲ و کسب مدال نقره چهارمین دوره المپیاد و نمایشگاه کشوری صنعتگران، رباتیک و مکاترونیک (آرموکاپ۱۴۰۱) به همراه کسب جایزه ویژه و کاپ بخش نمایشگاهی این جشنواره بخشی از عناوین افتخارات وی است.
همچنین این نابغه ایرانی اهل استان فارس موفق به کسب مدال طلای پنجمین دوره المپیاد و نمایشگاه کشوری آرموکاپ در سال۱۴۰۲، کسب جایزه ویژه جشنواره بین‌المللی اختراعات و نوآوری کشور انگلستان (ITE لندن) و المپیاد کشوری آرموکاپ به میزبانی سالن همایش‌های غدیر دانشگاه خوارزمی تهران، کسب مدال طلای جشنواره بین المللی ثبت اختراعات سوئیس ۲۰۲۳ ویژه اعضای فدراسیون (IFIA INV) و دریافت تقدیرنامه از سوی انجمن علمی کارآفرینی و نوآوری ایران (SAEII) شده است.
آخرین افتخارآفرینی وی نیز مربوط به تابستان امسال (۲۷ مرداد ۱۴۰۳) بود که احمد ابراهیمی به عنوان سرپرست تیمی از نخبگان با همراهی دیگر اعضای تیم (مصطفی صدیقی و سلمان صدیقی) با سه اختراع و طرح توانست سه مدال طلا در هفتمین نمایشگاه ابتکارات و المپیاد کشوری آرموکاپ و مسابقات قهرمانی ورزش‌های الکترونیک (رشته رباتیک) به میزبانی اداره کل ورزش و جوانان استان البرز کسب کند که دو طرح آن جایزه ویژه از نمایشگاه بین‌المللی اختراعات و نوآوری DIS دبی و سازمان جهانی مالکیت معنوی ویپا (WIIPA) را از آن خود کرد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط